Van de Middellandse zee naar huis. De groene route. Dag 1

4 juni 2023 - Avignon, Frankrijk

Gister zijn we om 11.20 uur op de trein gestapt naar Amsterdam Sloterdijk. Er stonden al andere mensen met hun fiets te wachten. Daarna richting Utrecht om daar de andere reizigers op te pikken. Het leek wel een reisje met de ouderen bond. Tweederde was ouder dan 70 jaar. Sportieve oudjes.  Ook werd ik gebeld door Mats. Hij moet in augustus zijn anti-kraak woning verlaten. Vandaag kreeg hij een tijdelijke woning aangeboden in Amsterdam West. Via Adhoc. Deze organisatie doet zijn naam wel eer aan. Binnen 2 uur heeft hij de woning bezichtigd en contract getekend. Sanne trekt bij hem in.

De busreis is geen aanrader. We hebben nauwelijks geslapen. Maar het is een mooie manier om je naar zuid-frankrijk te laten brengen. Of andersom. Morgen zijn we het weer vergeten.

Vanmorgen om half 9 werden we afgezet in Arlon. De fietsen weer klaar gemaakt voor vertrek. Nieuwe navigatie. Wie doet je wat. Er was geen beweging in te krijgen. Uiteindelijk deed hij het maar de route in tegengestelde richting. Toen maar het boekje erbij gepakt. Lekker ouderwets en dat ging prima. Nu nog een goede route downloaden. Laten we dit maar beginners fouten noemen. We hebben bewust een korte etappe genomen., Na een slapeloze nacht. De rit van vandaag ging prima,. Weinig klimwerk, bijna alles vlak.We kwamen na even zoeken op de camping aan. Ik vroeg een plek met stroom. Het meisje adviseerde mij om dat niet te doen. We mochten bij de receptie de mobiels opladen en water koken. Kees was er niet blij mee. En ik achteraf ook niet. Het is niet handig. Morgen maar een plek met elektra.

We zitten nu op een terras in Avignon om de blog te schrijven . Het is heerlijk weer. Vanmiddag was het 29 graden. Er is een bui voorspeld, dar wachten we wel af.

Morgen een rit van ongeveer 80 km. Ik weet niet waar we eindigen. Dat regelt Kees altijd. Kees is van de routes plannen Tot morgen!.

1. Eugenie:
    4 juni 2023
    Jullie zijn begonnen met jullie sportieve trip. Ik kan mij voorstellen dat slapen in een bus niet geweldig is. In de trein ging dat beter, zoals in onze "oude tijd" naar het werk in Amsterdam. Succes met jullie trip. Wij zien al mooie plaatjes. Gelukkig dat Mats weer wat gevonden.
  2. Emmy Koeman:
    4 juni 2023
    Je bedoelde waarschijnlijk "afgezet in ARLES". We wensen jullie een heel fijne terugreis toe en we lezen met veel plezier jullie blog. Groetjes Koos en Emmy
  3. Paulien en cas.:
    5 juni 2023
    Veel plezier Kees en Mieke. Leuk dat jullie weer een blog bij houden. We vinden het leuk om jullie verhalen te lezen. Groetjes Cas en Paulien.