Dag 3: Landschappen, vals plat en slapen in een bungalow tent.

4 juni 2023 - Valréas, Frankrijk

Na een goede nacht, we lagen om half 10 plat, werden we vanmorgen met prachtig weer wakker. Om 8.15 broodjes halen bij de camping winkel, ontbijten in het zonnetje en alle tassen + de tent inpakken.

Om 9.45 vertrokken we op de fiets. Eerst langs de rivier de Rhone en later langs vele druiven velden. Velden met oude bomen en jonge beplanting. Natuurlijk ook lavendelvelden en diverse wijn makerijen.  Ook met zicht op de kale berg de Mont Ventoux. Naast deze landschappen ook veel rotzooi in de bermen!!

Voor de koffie werd 1 keer het fietspad belemmerd door een boom. In Nederland zou de groenploeg met spoed gebeld worden. In Frankrijk gaat dit echter met de Franse slag! Rond 11. 45 uur hebben we ons eigen gezette koffie in de stad Orange zittend op een bankje gedronken. In circa 1990 waren we hier met Gerrit en Sil en in 1992 met Aad en Marinella. Toen hebben we de Arena bezocht.

Na Orange volgden al spoedig een klimmetje en na de klim hebben we in alle rust geluncht. In alle rust want er rijden op deze wegen nauwelijks autos op fietsers. Gelukkig deed na de lunch de navigatie het weer. Dit rijdt toch een stuk rustiger omdat je niet telkens hoeft te zoeken of je wel op de goede weg/ route rijdt.  Na 14.00 uur, op de weg naar Valreas, werd de lucht al donkerder en zagen we de eerste lichtflitsen in de verte. Op  de Mont Ventoux ging het behoorlijk te keer. De twijfel sloeg vooral bij Mieke toe, de tent of toch maar een hotelkamer? Net voor 15. 30 uur, de eerste druppels vielen al, arriveerde we op de camping. Een wat vreemde fransman, heette ons welkom. Voor 35 euro slapen we vannacht in een bungalow tent. Ons tentje blijft dus in de tas. Een goede keuze blijkt nu want het blijft nog steeds flink door plenzen

Vandaag hebben we 73 kilometer gefietst met veel vals plat. Na 4 uur fietsen ben ik nu op alle gemak het verhaal van de dag aan het schrijven. Morgen kunnen we waarschijnlijk vroeg op pad en staat er ruim 80 kilometer op de planning.

Au Revoir.

1. Martin:
    4 juni 2023
    Veel plezier en mooi weer....
  2. Silvia Slagter:
    5 juni 2023
    Orange....goede herinneringen komen boven! toen nog gewoon op een tourfiets alles gereden, maar ja we waren ook een stukje jonger.
  3. Emmy Kooiman:
    5 juni 2023
    Knap weer hoor! Veel plezier en hopelijk geen problemen meer met de navigatie.
  4. Gerrit:
    7 juni 2023
    Mont Ventoux... 1988...goede herinneringen hieraan. Toen kon ik Kees nog achter me laten!