De Groene weg - van de Middellandse zee naar huis

27 mei 2023 - Hoogkarspel, Nederland

Over een kleine week mogen we weer op pad!

In tegenstelling tot onze fietsreizen binnen Europa naar Parijs, naar Santiago de Compostella (2017 en 2019) en in 2021 naar Praag vertrekken we niet vanuit huis naar de eindbestemming. Nee, we gaan met de fietsbus vanuit Amsterdam Sloterdijk naar Arles aan de Middellandse zee. Vrijdag 2 juni is de vertrekdag en zaterdag 3 juni stappen we op de fiets vanuit Arles de circa 1500 kilometer terug naar huis. De groene weg route is voor mensen die houden van rust en natuur! De gekozen wegen zijn zoveel mogelijk autoluw en naast de weidse vergezichten komen we ook een aantal culturele bezienswaardigheden tegen, aldus de beschrijvende tekst van de route. Kortom een route die ons op het lijf is geschreven, natuur liefhebbers en geen asfaltvreters die we zijn! Het gaat immers NIET om het einddoel maar om het gelukzalige gevoel van onderweg zijn en telkens weer andere ervaringen mogen ontdekken en verwelkomen!!

Ook gaan we dit jaar zeer vroeg, al in juni, op pad. Dit alles heeft te maken dat Mieke haar focus bijna volledig op de 4- daagse in Nijmegen is gericht. Vorige week vrijdag heeft ze nog 25 km gewandeld en zaterdag de 40 mm. Ze heeft dus nog maar weinig fiets kilometers gemaakt.  Tja, je weet wel  wie dan het kopwerk straks mag gaan doen. Gelukkig hebben onze stoere Koga Signature fietsen een volledige beurt gekregen bij de fietsenmaker. Aan het materiaal kan het dus niet liggen.

De fietstassen zijn al van zolder gehaald en worden de komende week beetje bij beetje volgeladen. Ik hoorde gisteren dat wielrenner Roglic voor de klim nog even een plaspauze ging inlassen. Dat scheelt namelijk weer gewicht. Ik zal dus dan ook maar een onderbroek en T-shirt minder meenemen.  Omdat het voorjaar tot nu toe nog weinig tot geen zomerse dagen heeft meegebracht en we nog volop in de werk stand staan hebben we beide nog niet het gevoel van 'wij gaan op fietsvakantie' . Nu met de reisblog gaat het kribbelen en vanaf 3 juni als de eerste klimkilometers gemaakt worden dan is de reis weer echt begonnen. Vanuit de luie stoel willen we onze reisvolgers weer deelgenoot maken van onze ervaringen onderweg.

Tot volgende week.

1. Gerrit:
    28 mei 2023
    Succes, Kees en Mieke! En ga genieten van de die rust en natuur...
  2. Dirk:
    28 mei 2023
    Wat leuk om jullie reisverslag weer te krijgen, altijd leuk om te lezen en op de kaart te kijken waar jullie zijn. Goeie reis 🚴🏼‍♀️🚴
  3. Theo:
    28 mei 2023
    Wordt vast weer een leuke uitdagende tocht, geniet ervan , succes en Mieke hou nog wat energie over voor de 4 Daagse........
  4. Henk & Agnes:
    29 mei 2023
    Het lijkt ons een allerprachtige route, van Arles naar Hoogkarspel.
    Lekker lang licht, al warmer wordend weer, van hoog naar laag, sightseeing alom, het beloofd voor jullie beide een fijne tijd te worden.
    Heel veel plezier.
    Henk & Agnes
  5. Wilma Gijzen-Bakker:
    2 juni 2023
    Prachtige reis✌️

Met zoveel wandel kilometers kan Miek jou zomaar voorbij rijden Kees…wat een conditie…wees maar trots op jouw wijfie😀✌️

Heel veel plezier samen!!!
    Groetjes Wilma en Frank