Dag 17: de benen krijgen rust- een dagje Monschau.

18 juni 2023 - Monschau, Duitsland

Gisteravond, na toch nog een flinke rit van 90 kilometers over de Vennbahn,aten we een lekker bordje Chili con carne bij de camping. We hadden geen puf meer op in het stadje Monschau te gaan eten. S' avonds werden we verrast op een live optreden van twee artiesten.  Met de zelf meegenomen stoeltjes genoten we van nummers van The Police, John Denver, Madonna en zelfs het nummer Venus van The Shocking Blue.

Vanmorgen tot 8.00 uur uitgeslapen. Na het ontbijt heeft Mieke de was gedaan met de hand en op een creatieve wijze opgehangen. Hierna zijn we lopend naar Monschau gegaan. Een stukje door het bos en over de weg van circa 2, 5 kilometer. Volgens Mieke voelde haar beenspieren nog goed voor de aankomende vierdaagse in Nijmegen! Zo'n rustdag is trouwens niet goedkoop. Voor twee koffie met een wafel met kersen en slagroom mochten we 22 euro betalen. Je krijg hiervoor wel een goede bak koffie en zit natuurlijk eerste klas. Daarna nog op zoek naar koffie en broodjes. Onze koffie is namelijk op en de laatste 2 fietsdagen zijn we geen enkele supermarkt of winkeltje tegen gekomen. In een soort speciaal zaakje hebben we gemalen koffie kunnen krijgen voor 7,50 euro. Met de zelf gemaakte koffie iedere dag, de brandstof om te kunnen fietsen, weer snel terug verdiend.Tevens nog 4 souvenirs gekocht voor de kinderen. Natuurlijk lichtgewicht want we hebben nog 400 kilometers te gaan naar huis. Monschau is trouwens net Valkenburg. Overal hotels en terrassen en de rivier en beekjes die de stad door kruisen.

Rond 13.00 uur weer terug op de camping. Hiet zie je veel hikers met rugzakken of fiets vakantie gangers. Wel zijn vanmorgen veel kampeerders naar huis gegaan. Het weekend zit er morgen weer op. Als fiets vakantie gangers moet je vaak creatief zijn. We hebben daarom vanmiddag even de ligstoelen bij het restaurant geleend en de benen rust gegeven. Mieke heeft nog wel de fiets even aangeraakt om te kijken hoe we morgen weer op de route kunnen komen. De keuze is om 8 kilometer om te rijden of toch maar de klim van 7 procent te nemen. De beslissing nemen we morgen. Ik heb even voetbal zitten luisteren en mooi om mijn heen gekeken hoe rustig het leven op de camping kan zijn.

Vanavond gaan we opnieuw lopend naar Monschau. Lekker uiteten, hier is voldoende aanbod, en daarna zoeken we ons tentje weer op. Na gisteren in Luxemburg, België en Duitsland te zijn gereden komen we morgen in Nederland aan. Vermoedelijk zullen we gaan overnachten in de buurt van Roermond. De Groene Weg Route zit er dan op en we bepalen later nog welke routes we kiezen om uiteindelijk weer thuis te kunnen komen. Maar nu eerst nog even genieten van Valkenburg, pardon Monschau aan de rivier de Rur.

​​​

​​​​

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Silvia Slagter:
    18 juni 2023
    Goed uitrusten is ook belangrijk Kees en Mieke. geniet er maar van!
  2. Cas boukens:
    18 juni 2023
    Wat heerlijk een dagje monschau. Lekker uit eten op loop afstand. En morgen weer heerlijk op de fiets.
  3. Wilma Gijzen-Bakker:
    18 juni 2023
    Hoe dichter bij huis, des te comfortabeler het wordt…heerlijk voor jullie, lekker eten en een muziekje op de camping.
    Op naar Nederland…home sweet home…geniet ervan jongelui!!
  4. Emmy Kooiman:
    18 juni 2023
    Geniet nog even van Monschau. Succes weer op jullie weg naar het warme Nederland.🌞
  5. Anja:
    18 juni 2023
    Lekker zo'n rustdag,dan hebben jullie weer energie voor de komende dagen.
    Leuk hoor Monchau zo voor1 dag,en lekker uit eten.
    Succes de komende dagen en tot gauw.😘
  6. Eugenie:
    19 juni 2023
    Jullie zijn weer lekker in de bewoonde wereld. Terrassen en winkels om je heen en natuurlijk zie je ook mensen. Het schiet al op, jullie rit naar Hoogkarspel. Succes nog,