Dag 18: weer terug in Nederland, 95 kilometers en slapen in een woodloges.

19 juni 2023 - Nuth, Nederland

In ons reisverslag van gisteren schreef ik dat we wel voldoende keuzes zouden hebben om uit eten te kunnen gaan in Monschau. Nou dat viel vies tegen! Er waren denk ik twee restaurants open de rest was na 18.00 gesloten. Ook viel ons het traditionele rollenpatroon op tijdens ons verblijf op de camping. Een vers Nederlands stel arriveerde met de caravan, vader achter het stuur en hij mocht ook de pootjes van de caravan uitdraaien. Later bevestigde een Belgisch stel ons beeld. De vrouw had overdag de was gedaan en vader deed s' avonds de motorkap even open van de auto. Even een check voor de terugreis.

Vanmorgen rond 8. 30 uur op de fiets. We kozen toch voor de 2,5 kilometer klim van 7 % op weer op de Vennbahn te komen. De klim viel mee. Hierna volgen we na Aken, we reden in 2, 5 uur naar Aken en waren rond half 12 al in de stad. We gingen bijna net zo snel als de tgv en hadden ook nog even inkopen gedaan. Hierna op weg naar Heerlen. Dat viel toch vies tegen. Eerst de stad Aken zien uit te komen en toen nog een heel stuk naar het begin punt van de Groene Weg Route. We hadden op 70 kilometers gerekend, maar toen we na diverse keren verkeerd te zijn gereden, gaf de teller 85 kilometers aan bij het stadion. Mieke had het helemaal gehad. Daarom maakte we de keuze om binnen een straal van 10 kilometer een camping te gaan zoeken. Verdikkeme, bij de eerste camping stootte we onze neus. De camping was vol. Daarna nog 5 kilometer verder gefietst en een camping gevonden in de plaats Oirsbeek. De camping baas ontving 2 bezweten en vermoeide fietsers die ook nog eens de vraag stelde of er misschien een trekkershut beschikbaar was. We overnachten vanavond in een woodloges. Vrij nieuwe huisjes met gelegenheid om zelf te koken. Zojuist heeft Mieke een lekker rijst prutje gemaakt en ik mocht de afval later wegbrengen. Traditioneel hè.  De camping met de woodloges en ook normale staanplaatsen heet trouwens High Chaparral.   Dit deed mijn gelijk denken aan de cowboy serie op tv uit de jaren 70.

Morgen gaan we eerst richting  Berg aan de Maas en nemen dan de Maas route richting het Noorden. We nemen eerst een deel van de Maas route en kijken dan ergens ten hoogte van Den Bosch hoe we verder richting Hoogkarspel fietsen. Morgen wordt in de middag onweer voorspeld. Zojuist hebben we bij vrienden op de fiets een logeerplek gereserveerd in de plaats Kessel. Gewoon dus op zijn Hollands bij mensen thuis.

1. Wilma Gijzen-Bakker:
    20 juni 2023
    Ziet er mooi uit zo’n woodlodge. Omrijden strijkt jullie trein/busrit weer glad…hoeft Miek zich niet meer schuldig te voelen😀✌️
    Geniet van het mooie Nederland…fijne fietsdag maar weer!