Dag 19: een groene route langs De Maas met hitte in Nederland, 87 kilometers.

20 juni 2023 - Neer, Nederland

Vanmorgen niet bij de Boulanger maar bij de Aldi de broodjes gehaald. Ik was om 8.00 uur de eerste klant. Ons einddoel voor vandaag stond al vast, een adres van Vrienden van de Fiets in Kessel. Vanwege code oranje in Nederland vanavond maar niet kamperen! Na 16 kilometers kwamen in Berg en Maas op de Maas route.  Hiervoor kwamen in de buurt van Sittard reclameborden tegen voor het NK kampioenschap wielrennen welk dit weekend wordt gereden. Bij onze eerste koffiestop, bij een voetpont, stond een grote groep van senioren te wachten tot iedereen over de rivier kwam. Men ging vandaag een rit van 30 kilometers fietsen en we raakte even geanimeerd met hen in gesprek. Mieke zei later tegen mij " je kunt voorlopig nog blijven fietsen"!

Tijdens de maasroute zag je dat Nederland ook behoorlijk groen is op sommige plekken en dat het nu ook overal erg droog is. We passeerde o.a de plaatsen Maasbracht en Roermond.  In Roermond hebben we met Anneroos en Mats destijds onze eerste vouwwagen vakantie gevierd. Ook toen 1 avond code oranje met storm en onweer. De vouwwagen slaagde prima voor deze test. Het volgen van de maasroute fiets bordjes ging goed. Alleen bij Roermond namen we de brug 3  keer omdat ons niet duidelijk was welke richting we moesten inslaan.  Vanmiddag was het opnieuw erg warm om te fietsen en de Maasroute neemt niet de kortste weg om van a naar b te komen. Met lauw water in je bidon moet je dan na 14.30 uur nog even een tijdje door. Onderweg net na Roermond kwamen we een waarschuwings bord tegen van overstekende dassen.

Rond 15. 30 uur namen we de veerpont van Beesel naar Kessel. Voordat we naar ons slagaders gingen namen we een heerlijk glas ijsthee met vlaai op het terras aldaar. We werden hierna hartelijk ontvangen door de gastvrouw. Ze heeft 4 dochters waarvan er 1 zelf een bierbrouwerij runt met haar man. Na een lekkere douche zijn we zojuist uiteten geweest in een goed restaurant. Vooraf soep en daarna een stevig en lekker hoofdgerecht. Genoeg brandstof weer voor morgen.

Mieke stelde vanmiddag voor om vanaf vandaag in 2 dagen naar huis te fietsen. Ze ruikt de stal. Daarom oriënteert zij zich nu op de route. Mieke is goed in het combineren van de routes via verschillende knooppunten. Ik mag daarom weer een stukje schrijven over vandaag. We rekenen op twee dagen van circa 140  kilometers. Met zo'n afstand wordt het morgen niet slapen in ons eigen tentje maar in een hotel in Beekbergen met diner erbij. Het hotel wordt mede gerund door mensen met een beperking. We zijn benieuwd.

Ps het is in Kessel nog steeds droog ( 20.00 uur).

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sanne:
    20 juni 2023
    Zoo dat worden 2 flinke dagen!
  2. Wilma Gijzen-Bakker:
    20 juni 2023
    Petje af Kees en Mieke…wat een avontuur zo’n fietsvakantie…laat jullie de laatste dagen maar lekker verwennen, lekker eten, fijne slaapplaats. En dan weer veilig naar huis…zal wel weer vreemd zijn.
    Welterusten!!
  3. Theo:
    20 juni 2023
    Langzaam aftellen, Op weg naar huis. Dat zal toch ook een goed gevoel geven. Hoogkarspel is inmiddels afgekoeld. Geniet nog van jullie laatste dagen, waarschijnlijk nog even zweten en dan zit jullie fietsavontuur erop. Volhouden he.
  4. Ineke:
    Succes de laatste dagen!
  5. Silvia Slagter:
    21 juni 2023
    Succes met de laatste kilometers. regenton is hier weer helemaal vol!
  6. Henk & Agnes:
    21 juni 2023
    De La Grande Parade komt met nog 2 dagen finale fietsen tot een einde.
    Weer heel veel herinneringen in de pocket.
    Fietsen of wandelen is toch wel de mooiste manier om te reizen.
    Als mensen dan ook nog bussen en treinen om ergens te starten, of na het eindpunt weer op huis aan te gaan, houden we de footprint laag.
    Fijne dagen nog Mieke en Kees, op naar de 4-daagse………
  7. Eugenie:
    21 juni 2023
    Wij hebben de "hoosbui" met wat onweer gisteravond alweer gehad. Wij werden gewaarschuwd voor code oranje, maar in Hoogkarspel stelde het niet veel voor. De plantjes hebben in ieder geval wel lekker water gehad. Het is vandaag weer warm buiten. Bij jullie viel het "noodweer "dus ook mee in Kessel. Een lekker vooruitzicht dat jullie bijna thuis zijn. Leuk om jullie te volgen met de verhalen en foto's. Geniet van jullie laatste dagen op de fiets