Dag 20 Naar Beekbergen , 124 km

21 juni 2023 - Ugchelen, Nederland

Vanmorgen werden we verrast met een zeer uitgebreid ontbijt. De gastvrouw had goed uitgepakt. Eitje, verse jus, vers fruit. lekkere broodjes. Nadat we afscheid van de gastvrouw hadden genomen reden we eerst naar de supermarkt om een voorraadje voor de dag in te slaan. Daarna begon de tocht van 124 km. Gisteravond wilden we nog via knooppunten maar dan werd het 160 km. Google Maps had een kortere route, nadeel geen toeristische route. Een democratisch besluit was snel genomen. Onze Truus deed haar werk goed.

We kwamen een schaapsherder tegen met zijn kudde. Kees maakte een praatje met de herder. Later op de route haalde een fietser ons in. Hij zei dat wij echte fietsers waren. Met bagage en zonder ondersteuning. We reden goed door met hoog tempo. Nijmegen kwam in het zicht. Ik kreeg al een voorproefje. Ineens reden we over de Sint Annastraat, de Via Gladiola. Van Nijmegen naar Arnhem. Daar krijg je weer een aantal heuvels. Ook die pakten we even mee. Al ging het na 100 km niet meer zo soepel. Onze voorraad raakte op en dachten na Arnhem een terrasje te pakken. Maar onze Truus had andere plannen. Ze stuurde ons langs wegen zonder terrasjes . We kwamen daarom sneller dan verwacht om 16.30 uur bij het hotel aan. Daar ingecheckt en naar het terras. Eindelijk. Het is een hotel waar mensen met een verstandelijke beperking werken en leren. Per toeval kwam Kees dit gister tegen bij het googelen naar een hotel. Het is ook een paar keer op tv geweest Straks gaan we hier ook eten. We kozen voor een standard kamer. De kamer, met balkon, is erg groot en rolstoel vriendelijk.  Zo'n mooie en grote kamer hebben we nog nooit gehad.

Morgen onze laatste rit naar huis. Via Lelystad. 100 km en dan zijn we thuis. Hopen dat de wind ons een beetje meehelpt.

1. Wilma Gijzen-Bakker:
    21 juni 2023
    Eind goed al goed…een prachtige kamer en uitgebreid eten. Veel plezier morgen op jullie laatste dag en voor zo meteen smakelijk eten en welterusten.
  2. Aad:
    Hoi Kees en Mieke,
    We hebben genoten van jullie verhalen.
    Straks thuis moe en voldaan. Op karakter en inzet hebben jullie al die kilometers overwonnen. Kees had eerst de bijnaam van Knecht, maar daar moet ik nu toch Superknecht van maken. Mieke jij had die titel al😜
    Tot gauw in Hoogkarspel.
  3. Anja:
    21 juni 2023
    Wat heb ik genoten van jullie reis verslag.
    Goede terug reis morgen.
    Toch nog met m'n verjaardag thuis!!☀️😀😘👍🎂
  4. Jan e Ria:
    Kees en Mieke,
    Morgen de laatste rit, wat weer een prestatie, leuk om jullie zo te volgen.🚴🚴‍♀️ groeten van ons.
  5. Yvonne:
    21 juni 2023
    De missie is bijna geslaagd !
    Gefeliciteerd ermee.
    Welkom terug in Hoogkarspel.
  6. Gerrit:
    23 juni 2023