Klimgeiten, naar Chebeuil. Dag 4, 83 km

5 juni 2023 - Chabeuil, Frankrijk

Vandaag schrijf ik de blog vanaf mijn telefoon. We staan op een primitieve camping waar ze nog nooit van WiFi hebben gehoord. Ik kom hier straks op terug. We hebben de tablet mee, die blijft vandaag in de tas.

Wat hadden we gister een geluk met de bungalow tent. Gister avond kwam er nog een plensbui.  We zaten droog. Deze camping had goede WiFi. Kees kon studio sport kijken. We kregen ook nog bezoek van een slak. Dat is het leven op de camping.

De bakkers zijn hier om 6 uur 's ochtends al open. Kees maakte hier gebruik van. Om 7 uur fietste hij al naar de bakker. Behalve brood had hij ook wat lekkers mee voor bij de koffie. Om half 9 zaten we al op de fiets. Dat was achteraf een goede zet. Geen meter was vlak vandaag. En het was ook nog een warme dag. Ik ging onder weg nog even naar de Supermarkt. Kees opende de gezinsapp. Mats en Sanne hebben een tuinbank in de metro meegenomen naar hun nieuwe huis. Leuke foto's.

Rond 10.30 uur ook even koffie gedronken met het appeltaartje. Daarna reden we weer verder. Een flinke klim. Best zwaar met onze bagage. Ik kwam uitgewoond boven. Als beloning kregen we een afdaling van 7 km.

In een bergdorpje verkocht een café sandwitches. Ik bestelde die en moest er lang op wachten. Andere klanten gingen voor. Kees zat mooi an met een stel Nederlandse fietsers.

Onze weg vervolgd. Door de mooie natuur. Op naar de volgende Col. Ook een zware kluif. We hebben ook deze bedwongen. Het klimmen gaat prima totdat het meer dan 8% wordt. Door de bagage heb ik stukjes moeten lopen. Maar als weer boven bent krijg je weer een beloning. Bij de laatste afdaling misten we een afslag. Een geluk bij een ongeluk. Want ander hadden we nog 400m 18 %.  We zagen een bord Chebeuil 12km. We waren het snel een. Dan maar even niet volgens de route.

In dit stadje zijn we ooit  met Anneroos en Mats op een andere camping geweest. De hele stad staat in het teken van Kuifje. Toen stond de raket op een rotonde. Nu voor het stadhuis.

Om 16.30u kwamen op de camping en werden welkom geheten door 2 oude mannen. Het is er oud en sanitair is primitief. Ach morgen zijn we weer weg. Nu zitten we bij een pizaria. Een goede maaltijd, daar zijn we wel aan toe.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Silvia Slagter:
    5 juni 2023
    Het gaat dus op en af met alles, Kees en Mieke. Succes weer voor de volgende rit.
  2. Emmy Kooiman:
    5 juni 2023
    Jullie hebben gelukkig mooi weer zo te zien op de foto’s. Succes weer morgen.🌞🙋‍♀️
  3. Wilma Gijzen-Bakker:
    5 juni 2023
    Stoer hoor Mieke en Kees…prachtige omgeving en mooi weer…voor morgen weer een mooie dag toegewenst ☀️
  4. Jacqueline van Opzeland:
    Mooie foto's Mieke en Kees, en stoer hoor ik zou het jullie niet na doen. Go Go
  5. Mariët:
    6 juni 2023
    Lekker bezig hoor Mieke en Kees. Wat een sportiviteit!
    Succes met het volgende stuk op de fiets.
    En leuk voor Mats en Sanne dat ze een nieuw stekje samen hebben.
  6. Paulien en cas.:
    6 juni 2023
    Wel een prachtige omgeving. Veel plezier morgen en hopelijk weer mooi weer.
  7. Gerrit:
    7 juni 2023
    Oude mannen? Zoals Kees dus?
  8. Mieke:
    7 juni 2023
    Gerrit, hoe oud was je ook al weer? Veel plezier in Amerika.
  9. Gerrit:
    7 juni 2023
    Ik ben 5 (vijf!) maanden jonger hoor!!!