Dag 5: Zweten en flexibel inspelen op zaken die anders lopen.

6 juni 2023 - Faramans, Frankrijk

Vanmorgen al vroeg wakker, we lagen er gisteren om 21.30 uur in, en even na 6.30 broodjes gehaald bij de bakker. Het ontbijt nu op de stoep voor het toiletgebouw. Zie de foto.

Om 8.30 uur a l op de fiets. Er stond ons opnieuw een pittige tocht te wachten. Een rit van ruim 80 kilometers met de nodige klimmen. Mieke heeft 15 kilo aan bagage op haar fiets hangen en ik 20 kilo. Dit nog buiten de twee gevulde bidons die we meenemen. Een klim van dan 8%of meer wordt dan lastig. Sommige stukken gaan dan een stukje per voet.

Rond 10 uur de zelf gezette koffie genuttigd  in Bourg de Peage. Hierna was het moeilijk om weer op de juiste route te komen. De nieuwe navigatie werkt anders dan de vorige en is soms lastig te volgen. Weer op de route kwamen we opnieuw de fietser tegen die de Groene Route met elektrische ondersteuning rijdt.  Na de koffie weer voortdurend klimmen en ook regelmatig een prachtige afdaling. Klimmend rijden we dan soms 7a 8 kilometer per uur en dalend tikken we bijna de 50 per uur aan.

Het weer is weer prachtig, zo, n 30 graden en lekker in de korte broek en een shirtje genieten we van het rijden, de typische Franse plaatjes en de natuur.

Tegen 16.00 uur zochten we de kleine Franse camping in het dorp Faremans. In het boekje stond deze als fiets vriendelijk omschreven  Echter geen camping en ook bij navraag niemand die afwist van deze camping met 12 plaatsen. Nu zitten we ook op een mooi plekje, in Faremans, op een grotere camping. De tent opzetten gaat snel dus daarna fijn uitrusten in de stoeltjes. Lekker in de zon nagenieten en kijken waar we morgen naar toe kunnen. Tegen 19.00 uur richting de pizzeria. Dit is de enige eetgelegenheid in het dorpje. Volgens de campingbaas was deze open, niet dus! Wat doe je dan in de middle of nowhere en met geen spullen bij je om te koken. Toch nog een oplossing. Mieke heeft met behulp van 2 jongetjes op de camping de pizza bestel service gebeld Om 20. 30 uur worden de pizza s bezorgd, wat zullen ze lekker smaken! O ja, op weg naar de gesloten pizzeria kwamen we nog een grote slang tegen, zie de foto. Voor morgen staat een korte etappe op het programma Circa. 45 kilometer met ook nog de hoogtemeters. Een halve rustdag zowaar.

1. Emmy Kooiman:
    6 juni 2023
    Knap weer hoor! 💪
  2. Theo:
    6 juni 2023
    Iedere dag weer een avontuur als ik dit zo lees. Klimmen en dalen, jullie benen krijgen er weer ervan langs. Slim opgelost om een pizza te bestellen. Jullie zijn goed bezig, ga zo door he en blijf genieten van het Franse landschap.
  3. Silvia Slagter:
    7 juni 2023
    Denken in oplossingen en niet in problemen! Goed bezig hoor.
  4. Gerrit:
    7 juni 2023
    Wiedes en ik moeten ook af en toe flink klimmen hoor! En met méér bagage!

Maar... respect voor jullie!
  5. Marion Visser:
    7 juni 2023
    Sterkte met alle klimroutes, ik moet er niet aan denken! Vind het wel erg knap hoor. Leuk om het reisverslag en de mooie foto's te zien !! Hel aparte een muziek band bestaande uit 7 leden .... 2 beelden die een moderne visie van "Manneke Pis " laten zien... slangen die de weg over steken... Heel bijzonder, ook de maaltijd ik lees veel pizza en broodjes wat zullen jullie blij zijn als je weer in Nederland bent en een stampotje Andijvie kan eten!! Veel fietsplezier en doe voorzichtig met afdalen.
    groetjes van Marion