Dag 8 naarArc et Senans, 90 km

9 juni 2023 - Liesle, Frankrijk

Weer een dag meteen staartje. Allereerst wil ik onze oplettende volger Aad bedanken. Gister was het dag 7 en niet 8. Die is vandaag.

Gisteravond hebben we met het Haagse echtpaar gegeten. Het was eenvoudig maar goed.

Na het ontbijt.,moesten we eerst de fietsen weer uit de aanhanger halen. We hebben de fietsen op de meest vreemde plekken gestald. De aanhanger kan bij dit rijtje. Om half 9 zaten we op de fiets. De zon scheen ende temperatuur was goed. Een etappe met weinig klimwerk in het vooruitzicht. Na 2 km een foto van het Lac de Vouglan gemaakt. We kwamen onderweg onze 'vrienden' weer tegen. In een stadje hebben we koffie met ze gedronken. Daarna gingen we ieder onze eigen weg. De rit ging voorspoedig af en toe een kleine klim. Ook een prachtige afdaling. Mijn km-teller tikte eindelijk de 50 km aan. Dit doel heb ik bereikt. Nu kan  ik weer rustig afdalen. Tot 7 km voor de camping was er niets aande hand. Ik had de camping gebeld om te voorkomen dat we voor de vaste deur stonden. Er was regen voorspeld, dus vroeg ik of ze een tent of mobilehome voor ons hadden. Ze hadden ook een Cabin. Geen idee wat het was. Ik vond het goed.

We waren dus 7 km van de camping in het stadje Mouchard en het begon een beetje te regenen. Regenjacks aan. Iets later kwam het met bakken uit de lucht. Het hield niet op. Het water stroomde over de weg naar een lager gelegen gedeelte. Toen het iets minder regende hebben we koffie in het dorp gedronken. Daarna werd de regen minder en waren we een uur verder. De weg naar de camping was valsplat naar beneden. Dat ging dus vlot. Toen de verrassing. Wat bedoelde de mevrouw aan de telefoon nou met een Cabine? Ik denk dat de foto's voor zich spreken. Wie had nou ooit gedacht dat wij hierin zouden gaan overnachten. Straks in het dorp kijken of er iets te eten is. Zoniet dan heeft de camping nog een pizza voor ons.

1. Paulien en cas.:
    9 juni 2023
    Geweldig wat een leuke slaapplaats. Nou maar hopen dat je vanacht niet naar de wc. moet. Jullie maken nog eens wat mee. Goeie reis verder , veel plezier.
  2. Mieke:
    9 juni 2023
    Ja, ik hoop ook dat ik niet naar de wc moet vannacht. We zullen het meemaken
  3. Eugenie:
    10 juni 2023
    Wat een giller, jullie slaapplek. Ik hoop dat je nog wel een beetje kon slapen.
    Succes vandaag met hopelijk beter weer.
  4. Mieke:
    10 juni 2023
    We hebben goed geslapen, hoog en droog. Dikke matrassen. Nu weer inde tent op het luchtbed
  5. Corrie van der Meer:
    10 juni 2023
    Wat n superleuke reis zeg. Leuk om mee te genieten. Stoer hoor. Geniet nog maar lekker en goede reis verder. Groetjes uit Heerhugowaard
  6. Mieke:
    Hoi Corrie en Ton,
    Tja je maak soms wat mee tijdens dit soort vakanties. De meeste zaken, slaapplaats, avondeten en ontmoetingen weet je niet van tevoren.
    Groet uit Frankrijk.