Dag 9: Een halve rustdag en opnieuw de vraag kunnen we s, avonds nog ergens wat eten.

10 juni 2023

Gisteravond besloten om vandaag een halve rustdag in te plannen en naar het stadje Marnay te gaan. Daar is de camping open. Om 8. 30 uur de broodjes op de camping opgehaald. Rond 9.30 uur stapte we op de fiets en het eerste doel was de supermarkt. Mieke doet dan inkopen voor de lunch en ik bewaak de fietsen. Ja de taken zijn goed verdeeld! De eerste 20 kilometers ging de weg op en af met regelmatig een venijnig klimmetje of korte afdaling. In  St Vit hielden we de koffie pauze. We werden spontaan aangesproken  door twee Nederlanders dames. We lieten hem ons slaapverblijf van afgelopen nacht zien en ik vertelde ook dat we de kleffe fietskleding van gisteren weer hadden aangetrokken. Het 2de fietskleding-set bleef droog in de tas en de kleffe kleding werd tijdens het fietsen snel droog.

Mieke zag na de koffie een Intermarche waar ze een nieuwe spin heeft gekocht om de tas met de tent op mijn bagagedrager goed op zijn plaats te houden. Met alle hobbels, kuilen, verkeersdrempels en onze snelheden krijgen de fietsen aardig op hun donder. Ik nam nog even een foto van een reclamebord waaruit blijkt dat men in Frankrijk ook inflatie kent.  Hierna fietsten we door kleine boeren gehuchten en ging de rit voorspoedig. Om 12. 45 uur waren we op de camping en stond de teller op 42 kilometers.  Helaas was de receptie gesloten. Met volle bagage de 10% klim naar het stadje Marnay genomen en daar zittend op een bankje ons zitten verbazen over de rust hier op de zaterdagmiddag.

Om 14.30 uur konden we onze tent wel opzetten en was het Nederlandse stel ook op de camping. We werden uitgenodigd om een biertje te drinken. Deze werden geschonken in onze camping bekers. Peter  is 4 keer  reisleider bij Cycle Tours geweest. Kortom hij kent de streek en het fietsen. Na het biertje wilden Mieke en ik kijken of we ergens konden eten. De laatse dagen was dit soms een hele zoektocht. Het restaurant op de camping was vol en ook het hotel in Marnay had geen plek. Omdat we tijdens onze fietsvakanties leven uit een fietstas hebben we naast het snelkokertje en onze thermoskan geen kook spullen mee. Op onze reis is het vinden van een eetgelegenheid iedere dag weer een opgave/verrassing. Nu vonden we een Turks afhaalrestaurant waar we een Burger met patat hebben gegeten.

We zitten nu op de hoogte van Besançon en morgen gaat de rit naar Port -sur-Saone. Daar hebben ze een camping en hopelijk ook iets voor ons te eten.

1. Wilma Gijzen-Bakker:
    11 juni 2023
    Gezellig die spontane ontmoetingen met Nederlanders.
    Hopen op meer eettentjes langs de route…een lekkere maaltijd houdt de benen sterk 💪🏽
    Fijne avond en mooie dag morgen.
  2. Marion Visser:
    14 juni 2023
    hoi Kees en Mieke, leuk om jullie verslagen te lezen, en de foto's bekijken ook erg leuk.
    Moest wel lachen om jullie stop op dag 9 eindelijk een Turks afhaal restaurant gevonden en dan patat en een burger bestellen??? Ik dacht dat jullie op de internationale tour waren?? HAHAHA