Dag 6, Paderborn - Trendelburg 93 km. Een dag vol obstakels

27 augustus 2021 - Trendelburg, Duitsland

Vanmorgen een goed ontbijt in het hotel gehad. Daarna nog even wat inkopen doen bij de supermarkt naast het hotel. Het was koud en somber weer. Om half 9 zaten we al op de fiets. De regenjas, voor de zekerheid alvast maar aan.  De route was weer vlakbij het hotel dus snel gevonden.

Na een paar km kwamen we op een boerenerf met een slagboom, waarop stond: Kein Durgang. Auto's moeten daar een euro betalen om er door te mogen. Wij, fietsers zijn gratis. Na ongeveer 10 km was er een smal bruggetje, je moest afstappen om er overheen te kunnen gaan. Toen we aan een bakkie toe waren begon het te miezeren. Maar wat zag ik... een bankje met tafel onder een dak. Er was ook nog een waterbak bij. Wat het precies was, werd niet aangegeven. Maar dat maakte ons niet uit. Wij zaten droog aan de koffie! Weer met frisse moed op de fiets gestapt en een klim van ongeveer een kilometer met mooie afdaling. Daarna kwam er nog eeen flinke klim. In de afdaling fietsten we langs een boerderij met bizons. De beesten waren er niet, die stonden in de wei. Maar omdat ik erg veel moeite moest doen om het bewijs te leveren dat het bizons waren heb ik geen foto gemaakt. We hebben daar onze broodjes opgegeten en weer verder gegaan. Het landschap werd glooiend. We hebben het Ruhrgebied verlaten en nu komen we in het echte Duitsland. Het is hier landelijk en bosrijk met beekjes en kleine rivieren.

In onze gids stond dat we langs Warburg kwamen, een oud stadje met veel vakwerkhuizen. Daar hebben we even rond gekeken. Het leek op een openlucht museum. Toen we weer op de fiets wilden stappen begon het te regenen. Even schuilen en toch maar de regenbroeken aan gedaan. Na de bui leek het mee te vallen. Een paar km verderop weer een hindernis. Een groot hek op de weg.Verboden voor al het verkeer.  Iets verderop waren ze aan het bomen kappen. We zijn er voorzichtig langs gereden. Niets aan de hand. Nog ongeveer 10 km fietsen dan zijn we bij ons hotel. En toen werd de lucht heel donker. Wat gaan we doen. Een schuilplaats zoeken of doorrijden en hopen dat de regen ons niet treft. We kozen voor het laatste en 5 km voor het einde kwam de hoosbui. Geen schuilplek te vinden en zijn we maar doorgereden. In het dorp Trendelburg was het weer droog. We stonden op een kruispunt om te kijken waar onze overnachtingsplaats was en zagen direkt het Gasthaus al. Het is een hier wat gedateerd maar wat maakt het uit. In het restaurant gegeten en het wat lekker. Morgen gaan we naar Witzenhausen. De voorspellingen zijn voor de komende dagen niet goed en het blijft fris. We kijken het nog een paar dagen aan of we de  kampeerspullen naar huis zullen sturen. Want als het weer zo blijft als het nu is, dan is kamperen niet leuk.

1. Cas boukens:
    27 augustus 2021
    Nee het weer zit niet mee voor augustus. Maar de omgeving wordt wel mooier . Fiets ze morgen maar weer. Veel plezier.🙂
  2. Wilma en Frank Gijzen:
    28 augustus 2021
    Helemaal gelijk Mieke en Kees…kamperen alleen als het jullie energie geeft…jullie zijn tenslotte op vakantie. Welterusten en voor morgen een mooie dag toegewenst.
  3. Eugenie:
    28 augustus 2021
    Het is toch wel erg leuk, jullie verhalen te lezen, met de foto's er ook nog bij. Die maken het verhaal helemaal compleet. Precies dat plekje op de foto genomen, waar jullie het ook over hebben (foto van de weg afgezet met lint/verkeerbord / en het bruggetje waar je lopend met je fiets overheen moet, de huizen etc. ). Erg leuk om zo een "levende" indruk te krijgen van jullie route. Hopelijk wordt het toch nog wat beter fietsweer voor jullie en laat de zon zich nog wel wat zien. Fiets ze maar weer.