Dag 6, een halve rustdag. 44 km

7 juni 2023 - Villefontaine, Frankrijk

Na 2 pittige dagen kwam Kees gisteravond op het idee  om de etappe van vandaag wat korter te maken en een hotel te boeken. Hier hoefde ik niet lang over na te denken en stemde gelijk toe.

In het dorp was een bakker, daar belegde baqeuttes gekocht.  Omdat we weinig fruit eten, vond ik dat ik de frambozen gebakjes niet kon later liggen. Lekker voor straks bij de koffie, die we nog altijd meenemen voor onderweg. Ook hier in Frankrijk rijden we vaak door onbewoond gebied of verlaten dorpjes. Wat zijn wij dan blij dat we zelf een bakkie bij ons hebben.

De eerste helft van onze korte tocht was zwaar. Veel stijle klimmen. Het werd vaak lopen. We kwamen weer een dode slang op de weg tegen. Dezelfde soort als gisteravond. We zijn jaren in Frankrijk op vakantie geweest en hebben nog nooit slangen gezien. Gelukkig maar want ik denk niet dat Anneroos nog mee naar Frankrijk zou willen. Na de lunch ging de koers voornamelijk naar beneden. Door de snelheid misten we een afslag. Terug fietsen was geen optie. Want dan werd het een stijlen klim naar boven. Met de navigatie zaten we alweer snel op het juiste spoor. Om half 2 waren we al bij het hotel. Maar goed ook want 's middags houden ze hier siësta en daar sta je dan...

Ik had nu de tijd om de was te doen. En buiten te laten drogen. Er was een grote struik die ik als droogmolen heb gebruikt. Je moet af en toe een beetje creatief zijn😉.

Kees wilde een wandelingetje door het dorp maken. Ik bleef in het hotel. Even een dutje doen. Ik ben vandaag niet topfit. Ik heb bij het afdalen een verkoudheid opgelopen. Het zal wel vanzelf weer overgaan. Nu doe ik maar een jasje aan bij een flinke afdaling.

We dachten in het dorp op het enige terras te gaan zitten om wat te drinken. Je raadt het al.. gesloten. We denken in oplossingen en hebben zelf maar weer koffie gezet. De bakker was wel open. Daar weer wat lekkers gehaald en op een bankje gezeten in de schaduw. Het smaakte goed.

Vanavond gaan we in het restaurant van het hotel eten. Morgenochtend staat het ontbijt voor ons klaar. Daarna gaat de rit, die vrij vlak is naar Thoirette. De tent wordt daar weer opgezet.

1. Emmy Kooiman:
    7 juni 2023
    Lijkt me toch wel heerlijk zo’n hotelletje! Succes weer op jullie volgende tocht. En Mieke hopelijk voel je je gauw weer fit.🙋‍♀️
  2. Wilma Gijzen-Bakker:
    7 juni 2023
    Doen jullie goed Miek…lekker een hotelletje…bedje gespreid en eten staat klaar…daar knap je van op.
    Veel plezier morgen!!!