Dag 13: mentale weerbaarheid is een must, 78 km zonder supermarkt of café.

14 juni 2023 - Brulange, Frankrijk

Vanmorgen rond 7 uur weer het bed uit. Ook de mensen van de 2 andere tentjes , allemaal fietsers, waren wakker. Op de fiets naar de bakker kwam ik aan bij een gesloten deur. Toen verder gezocht in de stad, met af en toe het gevoel verdwaald te zijn, vond ik uiteindelijk een boulanger. Na een klein half uurtje was ik met broodjes weer op de camping. Na ons ontbijt al snel een flinke klim.  Gevolgd door een fijne afdaling. De weg volgde zich steeds langs vervallen en grauwe huizen in boeren gehuchten en langs diverse velden en stukjes bos. Vanaf de koffie pauze kregen we als we stil stonden of pauzeerde telkens gezelschap van meerdere kleine wespen. Vandaag eigenlijk voor de eerste keer dat we deze beestjes zien en zij ons!

Na de lunch hadden we nog een goede 35 kilometers te fietsen. Een start met direct twee keer achter elkaar 13% klimmen werden stukjes lopen. Hierna meerdere keren eindeloze lange wegen met graanvelden en andere gewassen. Opnieuw windkracht 5 tegen en de nodige hoogte meters. Als fietser moet je dan de mentale kracht hebben om door te zetten ( lees fietsen) en het ook nog leuk te vinden. Langs 1 van deze wegen kwamen we op een hooibaal een uitnodiging tegen voor een brocante verkoop. Ook zie je tractors en is men in het dorpje waar we nu verblijven tegen windmolens. Het lijkt Nederland wel.

Rond 15.30 uur arriveerde we bij de Gite in Brulange, ruim 2 kilometer uit de route. Mieke had gisteren gebeld en gevraagd of we hier ook konden eten. Bij aankomst gaf de gastvrouw aan dat dit van haar moeder afhing!  Nu blijkt dat we straks om 19.00 uur toch aan tafel kunnen. Ik ben benieuwd. We hebben hier een aardige kamer en er is een grote tuin met kippen en een hond. In   het dorpje is verder niets. Net zoals op de route van vandaag geen supermarkt of cafeetjes. Natuurlijk wel de Marie ( burgemeester) in elk plaatsje.

De route voor morgen bepalen we gaan canavond. We zitten nu zo'n 65 kilometer verwijderd van Luxemburg. Na 12 dagen Frankrijk op weg naar Luxemburg en Duitsland. We gaan de Vennebahn route rijden die als optie in onze route staat. Deze route loopt van Oberwampach naar Heerlen. Zeker weten dat we hier wel de supermarkten en cafeetjes tegenkomen

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Cas boukens:
    14 juni 2023
    Jullie krijgen het af en toe best wel voor de kiezen. En dan steeds maar weer afwachten of er ergens iets te eten is. Lijkt me niet gemakkelijk. Maar nog heel veel plezier, en hopelijk was het eten vanavond lekker.
  2. Theo:
    14 juni 2023
    Volhouden he, bikkels, jullie zijn maar grensverleggend bezig. Idd straks in Luxemburg / Duitsland krijg je waarschijnlijk veel meer aanbod van terassen , supermarkten en cafés.
  3. Emmy Kooiman:
    14 juni 2023
    Mooie plaatjes weer hoor! Hoop dat het vinden van een goede slaapplek en eten in Luxemburg beter word. Daar heb je veel cafés en restaurants.
  4. Mieke:
    14 juni 2023
    Ons leven bestaat op dit moment, als er geen camping is, uit zoeken naar een slaapplaats en eten. Op onze route in noord Frankrijk is dit schaars. Er komen vast enzeker beter tijden aan.
  5. Mieke:
    14 juni 2023
    Theo, misschien in Duitsland eenrustdag. Daar eerst maar weer eens wandelen en daarna, een welverdiend terrasje pakken.
  6. Mieke:
    14 juni 2023
    Emmy, we gaan het zien. Noord Frankrijk staat hier bekend om. Er is bijna niets. Nog even doorbijten. En als ik jouw mag geloven kunnen we straks lekker op een terrasje uitrusten.
  7. Wilma Gijzen-Bakker:
    14 juni 2023
    Echt de middle of nowhere…niets tegenkomen. Wel prachtig en weinig tot geen faciliteiten. Ieder nadeel heeft z’n voordeel of andersom.
    Duitsland is zeker gastvrij en dan lekker via Limburg…neem het ervan jongelui…hebben jullie verdiend..veel plezier!!
  8. Jacqueline van Opzeland:
    15 juni 2023
    Top hoor en dat met alle uitdagingen. Doe ik het jullie niet na. Fijne fietsdag .
  9. Mariët:
    15 juni 2023
    Toe maar, goed bezig. Op naar de rustdag. En gelukkig voor Kees is er een hond.
  10. Henk & Agnes:
    15 juni 2023
    Dat jullie doorzetters zijn is wel gebleken: vele kilometers gefietst, zware beklimmingen af en toe , wind, zoektochten naar eten …..en waarschijnlijk ook wel eens last van de warmte. Het is knap. Jullie genieten vast toch ook wel van het fietsen. Hopelijk gaat dat nog beter lukken als jullie in Luxemburg zijn. Veel plezier!!!
    Groetjes, Agnes
  11. Mieke:
    15 juni 2023
    Henk en Agnes, ondanks het af entoe afzien is het ook genieten. Bij aankomst op de camping of hotel. Ben je na een douche alles weer vergeten en genieten we nu op een terrasje.
  12. Mieke:
    15 juni 2023
    Marriet, kees was blij met de hond. Hij kwam steeds met een bal inzijn bek om te spelen. En ze hadden daar ook nog kippen die vrij rond liepen. Dubbel geniete 😉
  13. Mieke:
    15 juni 2023
    Jacqueline, het fietsen gaat goed. Iedere dag in het shirtje vertrekken en verder niets moeten.
    Werk ze nog even en voor straks ook een fijne vakantie gewenst.
  14. Silvia Slagter:
    15 juni 2023
    Kees en een hond, nou zeg wat een openbaring!
  15. Mieke:
    15 juni 2023
    Silvia, er liepen ook nog kippen rond