Dag 12. Naar Luneville 65 km

13 juni 2023 - Lunéville, Frankrijk

Gisteravond hebben we goed gegeten. We werden verwend door de vrouw des huizes. Salade, kipfilet met pasta. Als desert kregen we ieder een kwart stuk bramentaart. We hebben er 1 opgegeten, die andere voor vandaag bij de koffie.

Vanmorgen 8 uur ontbijt. Een echt Frans ontbijt. Met fietsers wordt geen rekening gehouden.

Acheraf gezien is het een goede keuze geweest om gister na 85 km te stoppen. Vanmorgen waren de eerste 25 km pittig. Veel stijlen klimmetjes. Koffie met een stukje taart op gegeten in het zonnetje. Na de koffie reden we door het glooiende Franse landschap. We hadden tegenwind. De rest vande tocht vetliep voorspoedig. Om half 3 waren we bij de camping. Weer niemand bij de receptie. Alle plekken waren leeg. Wij hebben de tent opgezet en gedouched. Ondertussen was de receptie bemand. Even ingecheck en wij kunnen weer voor een nacht op de camping staan. Het blijft droog en mooi weer. Prima camping weer. Luneville is een stad met een kasteel. Het wordt het Versailles van Lotharingen genoemd. De tuin /park grenst aande camping. Op weg naar het centrum van de stad liepen we hier doorheen.

Op een terrasje koffie gedronken. Speciaal voor Gerrit, we konden daar niet pinnen. Terwijl het een moderne zaak was. Ik vroeg daar aan een klant waar je goed kunt eten in deze buurt. Hij wees een Italiaan aan. Daar zitten we nu. Één ding weet ik zeker. Het wordt geen pizza.

Morgen gaan we naar een B&B. Campings zijn er niet. We kunnen daar ook eten. Het wordt ondertussen een standaard vraag als we bellen voor een overnachting. Wat dit wordt is weer een verrassing.

1. Anja:
    13 juni 2023
    Inderdaad een zuinig ontbijt,het is dus iedere dag weer een uitdaging waar je kunt overnachten!
    Gelukkig mooi weer,veel fiets plezier morgen!
  2. Wilma Gijzen-Bakker:
    13 juni 2023
    Lekker Italiaans eten! En een B&B is altijd leuk…jullie maken wat mee..een soort verrassingsvakantie…niet geschikt voor controlfreaks…veel plezier Mieke en Kees!