Dag 11: Zware fietsdag door combinatie van hoogtemeters, hitte en wind tegen.

12 juni 2023 - Hagécourt, Frankrijk

Gisteravond hebben we bij het restaurant om de hoek van de camping heerlijk gegeten. Dit samen met 3 andere vakantie fietsers. Een stel waarvan de vrouw net met pensioen was reed de Groene Route en ging verder via Corica naar Italië. Dit zonder eind datum. De andere vrouwelijke fietser reed meerdere route door elkaar. Het werd een latertje. Pas om 22.30 lagen we in ons tentje.

Vanmorgen om 6.45 uur opgestaan. We hadden nog bruine boterhammen uit de supermarkt. Mieke had geluk, zij mocht de alleenreizende vrouwelijke fietser met zonnebrand insmeren. Ook kwam de thuiszorg langs bij de caravan aan de overkant van ons veldje. Het was net camping Oranje met wat vreemde vaste bewoners. We hadden nog een mazzeltje. Toen wij weggingen zagen we nog steeds niemand bij de receptie. Dus een gratis overnachting. Ook voor de andere vakantiefietsers.

We zaten direct op de route. Het zou een warme dag worden. Omdat tussen kilometers 55 en 120 geen campings zijn hebben we gisteren al een Chambre D'dote in Hagecourt gereserveerd. Voor de koffie een langere klim door het bos richting Corre. Hierna vervolgde we onze weg, zo'n 25 km verder, naar het plaatsje Darney. Onderweg zag ik nog een herinnering van de Tour de France uit 2017.Zie de foto.

Met 60 kilometers op de teller met gevulde magen gingen we op weg voor de laatse 25 kilometers. Normaal gesproken een makkie maar nu met de drukkende hitte, de wind tegen en de nodige klimmentjes een pittig laatste stuk. We reden door kleine boeren plaatsjes, stukken bos en graan en hooi velden. Ook zien we vanaf de start van onze fietsreis vele roofvogels en de zwaluwen in de dorpjes. Een stoplicht of gewone fietser die kom je niet tegen.

Rond 15.30 uur, na 5 uur daadwerkelijk fietsen, kwamen we aan bij ons overnachting adres. Er was zeker een begrafenis want vele mensen gingen ook de Gite binnen. Het dorp Hagecourt waar we nu verblijven heeft schat ik 100 inwoners, een bushalte een kerk en een Gite. Na een koude douche liggen we nu lekker op bed. Zodadelijk laten we ons verrassen wat de gastvrouw op tafel zet.

Morgen gaan we fietsen naar Luneville, een aardig stadje ter hoogte van Nancy. Een rit van een goede 65 kilometers met een camping. Wordt vervolgd. 🚲

1. Theo:
    12 juni 2023
    Zo zwoegers, onder alle weersomstandigheden blijven jullie fietsen, goed hoor, jullie hebben zeker een biertje / wijntje verdiend vanavond. Langzaam maar zeker naderen jullie volgens mij Luxemburg. Of fietsen jullie door België? Mooie foto Kees van de Tourrenner, kom je alvast al een beetje in de stemming.
  2. Eugenie:
    12 juni 2023
    Wat een toppers met dit warme weer zo te klimmen en fietsen. Hier in Nederland is het ook warm en dan moet je er niet aan denken om je erg in te spannen met dit hete weer. Hopelijk krijgen jullie dit keer een lekkere klaar gemaakte maaltijd voorgeschoteld, want daar zijn jullie wel eens aan toe. Succes voor morgen.
  3. Silvia Slagter:
    niet betalen...?
  4. Mieke:
    13 juni 2023
    Theo, de vrouw des huizes had lekker gekookt. We kunnen er weer tegen aan vandaag. We schieten al aardig op in het traject.
  5. Mieke:
    13 juni 2023
    Eugenie, het was erg warm gistermiddag. Dus passen wij onze rit aan. Met de pasta maaltijd van gister kunnen we er weer tegenaan.
  6. Mieke:
    13 juni 2023
    Ja Sil, we willen graag betalen maar als er niemand dan is het jammer. Eerder deze vakantie hebben we bij een boer gekampeerd. Daar was ook niemand en hebben we het geld in het huis neergelegd. Dit was een camping municipal.
  7. Wilma Gijzen-Bakker:
    13 juni 2023
    Nancy…schiet al lekker op Kees en Mieke. En wat fijn dat jullie een slaapplek met eten konden reserveren. Helemaal Wim Hof die koude douche.
    Wel een prachtige route als ik het zo lees.
    Rust maar lekker uit! De thuisblijvers leven met jullie mee.
  8. Mieke:
    13 juni 2023
    We gaan sneller dan gedacht. Nog maar 600 km en we zijn thuis. Nu wat kortere etappes.