Nu gaat het pas echt beginnen.

23 augustus 2021 - Rees, Duitsland

Vanmorgen stonden we op tijd op en het was droog. Het weer zag er goed uit. We werden blij verrast met een heerlijk ontbijt.  Nadat we de tassen weer op de fietsen hadden gezet nog even naar de supermarkt om eten in te slaan voor de komende tocht. De route ging eerst over de Veluwe en konden we alvast oefenen met klimmen. Kees moest even op mij wachten en sprak een Frans echtpaar die in Nederland op fietsvakantie was. Daarna de weg vervolgt over de heide. Al snel kwamen in Arnhem. De stad lieten we links liggen en fietsen naar de Rijn. Daar op een bankje onze koffie gedronken, omdat we geen koffie tentje,  waren we weer blij dat we koffie bij ons hadden. Daarna de dijk langs de Rijn vervolgd naar Millingen aan de Rijn. Daar begint officieel de route naar Praag. Toen we een foto wilde maken vroeg een vrouw waar wij naar toe gingen. Dus weer even een praatje en ze wilde wel een foto van ons samen maken. In het plaatsje Tolkamer hebben we onze broodjes gegeten en daar zat een jongen, hij ging ook naar Praag. Maar hij blijft een jaar weg richting Tanzania. Onderweg zien we ooievaars en veel hazen. Na zo'n 75km had ik het wel gehad en hielden we even pauze met een banaantje. Ook keken we waar een camping was. Die was nog een kwartiertje fietsen. Gelukkig was er nog plek op de camping tenzij we een vaccinatiebewijs hadden. Nu de tent voor het eerst opzetten. We hebben thuis in de tuin wel een keer uitgeprobeerd, maar toch. Je wilt niet dat de buren zitten te genieten. Ze hadden pech. De tent stond snel. Even douchen en lekker zitten. Nu zijn we in Rees, daar eten we op een terras aan de Rijn. Waar we morgen belanden is nog een verrassing.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wilma en Frank Gijzen:
    23 augustus 2021
    Noh Miek…mooi an voor de tent…wat een mooie stoeltjes…en zo klein is de tent niet..jullie hebben wel mooie spullen. Mooie foto’s…ziet er gezellig uit. Helm op…en nogmaals petje af…ik doe het jullie niet na😀 Mooie dag morgen.
  2. Emmy Kooiman:
    23 augustus 2021
    Gaat gesmeerd zo te zien. Gelukkig goed weer. Wat een leuke beelden! Hoop dat jullie goed slapen. Succes weer morgen.
  3. Silvia Slagter:
    Mooi tentje hoor!
  4. Eugenie:
    24 augustus 2021
    Jullie zijn zo ervaren dat de tent gelukkig snel stond. Wat een grote tent nog. Leuk de Rijnfietsroute op de foto genomen. Zo kan het thuisfront de route zien. Het is gelukkig lekker weer en mooi fiets weer. Succes maar weer.