Tavigny Montmedy 102 km

24 augustus 2017 - Montmédy, Frankrijk

Woensdag 23 augustus, alweer de derde dag van de weg naar Santiago. We starten de dag met een prima ontbijt bij Annie en Wim Jansen. Zelfs met chocolade hagel! Om 8.30 uur op de fiets op weg naar Montmedy. De eerste 15 km al meerdere lastige klimmetjes. Mieke geeft aan het wat moeilijk te hebben en ook ik moet de nodige inspanningen doen. Hierna een fietspad,  gemaakt op een oude spoorbaan, van 12 km naar Bastogne. Net in de stad houdt een man ons aan en verteld enthousiast dat hij 2 jaar geleden ook jaar Santiago de Compostella is gefietst. In de stad hangen honderden gekleurde paraplu's boven de winkelstraat, een bijzonder gezicht! Verder valt ons op dat in deze streek en zo te horen ook de volgende dagen bijna geen winkels en bakkertjes zijn . Het is dus belangrijk om bijtijds  broodjes in te slaan. Na 45 km komen we een groep van circa 20 Duitse fietsers tegen, gekleurd in gele hesjes, die ook op weg naar Santiago zijn. De temperatuur geeft na 60 km inmiddels 30 graden aan. Lekker zweten dus en veel zout op je gezicht. Tijdens de lunch hebben we een Gite telefonisch geregeld bij de Citabel in Montmedy. Op 15 km voor Montmedy bezoeken we de abdij van Orval. Een indrukwekkende en historische abdij waar nu ook nog monniken leven. We halen hier ook onze eerste stempel  De klim naar Montmedy is nog pittig en de teller geeft op het eindpunt 102 km aan. De Citadel boven is verwaarloosd  en we slapen ook  boven in een Cité naast de poort. Tot onze verbazing  slapen we  met zijn  tweeën in een gebouw welk 40 gasten kan herbergen.  Het is sober echter de prijs  is hierna,  23,60 euro. We mogen lakens en dekens huren, maar gebruiken liever onze eigen slaap- en lakenzakken. S, avonds gaan we uiteten  bij de plaatselijke  pizzeria.  We spreken  3 Hollanders die op weg zijn naar Benidorm per fiets. Terug in de gite besluiten  we  morgen een korter rit in te plannen (71) km zodat we ( lees Mieke) de was kan doen. Ook maken we een voorlopige  planning  voor  de  komende  dagen.  Het plan is namelijk  om zaterdag, als het lukt, bij de Franciscanen in Vezelay te overnachtten Voor de goede lezers: er zijn soms beperkte overnachtingsmogelijkheden  om deze route, dus ook niet iedere dag Wi-Fi en de mogelijkheid  tot  een verslag. Het leven van een reiziger dus!

1. Martin:
    24 augustus 2017
    Mooie verhalen. Ik krijg bijna zin om mee te fietsen (bijna dan natuurlijk, het is toch best wel ver!!). Leuk die ontmoetingen met andere lange afstandsfietsers.
    Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal.
  2. Paulien.boukens:
    24 augustus 2017
    wat leuk om jullie verhalen te lezen. heel veel fietsplezier. geniet er van.
  3. Ellen Mak:
    24 augustus 2017
    Wat een ervaring. Leuk om te lezen. Heel veel plezier.
  4. Theo:
    24 augustus 2017
    Goed geregeld Kees, Mieke wassen en jij mooi an zitten? Jullie zijn maar goed bezig, gaat lekker zo als ik dit zo lees. En hoe is het met de spieren en rug, nog nergens last van? Geniet van jullie reis.
  5. Ineke:
    24 augustus 2017
    Leuk, herkenbaar, wij zijn ook bij Orval geweest en hebben in Vezelay overnacht! Even klimmen maar dan kom je in een mooi stadje!!
  6. Mieke:
    24 augustus 2017
    Theo, met de spieren gaat het tot nu toe goed en de was is droog hoor.Het was een goeie droger!
    Ineke, we zijn van plan om over een paar dagen in Vezelay te overnachten. We lezen er goede berichten over in de gids
  7. Annet:
    2 september 2017
    Mieke en Kees
    Wat mooi om jullie ervaringen te lezen, dank en veel succes en sterkte vooral in de benen, liefs