Dag 4 van Montmedy naarVienne la Vielle

24 augustus 2017 - Vienne-le-Château, Frankrijk

Na een nacht op een stapelbed te hebben geslapen werden we toch weer fris wakker. De vorige dagen stond er een ontbijt voor ons klaar maar vandaag konden we ernaar fluiten. We hebben ons thermosflesje gevuld met heet water en zijn snel vertrokken naar het dorp om bij de bakker broodjes te kopen. Op een bankje in het dorp zaten we te ontbijten. Wat een verschil met de voorgaande dagen, waar alles voor ons klaar stond. Na ons ontbijt moesten we even zoeken naar de route maar als snel was die gevonden. Af en toe pittige klimmetjes maar vergeleken bij de Ardennen was dit een makkie. In Dun sur Meusse, ja aan de Maas, hebben wij koffie gedronken bij zo'n lotto/toto koffie winkeltje. Altijd weer bijzonder, dit soort zaakjes zie je bij ons niet, het zijn meer verkapte cafees. De mannen zitten s morgens vroeg al aan de drank. Wij hielden het bij een kopje koffie. Er was ook een supermarkt in het dorp. Omdat je heel weinig winkels tegenkomt moet je direct toeslaan, dus voor vandaag hebben wij weer te eten.  Inmiddels was de zon doorgebroken en hebben de lunch in een verlaten en verwaarloosd dorpje, die je hier veel zie, op gegegeten. Onderweg zie je in bij elk dorp  veel monumenten en begraafplaatsen uit WO I en II. Het landschap is glooiend met veel graanvelden en mais. Na een laatste klim die lang  lang was maar niet zo stijl, kwamen op tijd bij de B&B. We wisten niet wat we zagen, zo mooi, zeker vergeleken met gister en ook nog ontbijt morgen ochtend!. Ik heb me zoals Kees al schreef opgeofferd om de was te doen. Ook nu veranderd dit patroon niet. Daarna lekker in de tuin gezeten, de benen waren aan rust toe. Vanavond  hebben we gegeten in een chique hotel in het dorp, meer keus was er niet. De groep Duitse fietsers die we al eerder tegen kwamen logeerde er. Wat het voorgerecht was, weten we niet, het was wel lekker. Toen ik wilde betalen en een fooi gaf sloeg de ober het af, dit heb ik nog nooit mee gemaakt. Scheelt weer in de kosten, kopen we morgen broodjes voor. Morgen gaan we weer wat meer kilometers maken, het wordt mooi weer. Waar we slapen is nog een verrassing.

1. Toos:
    Hoi Mieke en Kees,
    Volgens mij gaan jullie als een speer richting het zuiden.
    leuk verslag, Mieke,
    goede reis verder en geniet!
  2. Willy Schoon:
    25 augustus 2017
    Prachtige verhalen. Ik ben wat achter met lezen i.v.m. afwezigheid. Daardoor nu 2 verslagen met grote belangstelling achter elkaar gelezen. het is niet altijd even gemakkelijk, lees ik. Maar jullie houden vol. Schitterend!
  3. Willy Schoon:
    25 augustus 2017
    Ik dacht, dat ik dit verslag na dag 3 al gelezen had, maar er is weer veel nieuw bij.
    leuke ervaringen. hartelijke groet, Annette
  4. Mieke:
    25 augustus 2017
    Tante Willy het gaat ons goed af, vandaag een lange rit achter de boeg. We proberen elke een verslag te maken. We zijn afhankelijk van de wifi op het logeeradres. Leuk om uw reactie te lezen.
  5. Mieke:
    25 augustus 2017
    Toos vandaag een hele lange rit. Dit gaan we niet nog een keer doen hoor. Maar het fietsen gaat ons tot nu toe goed af.
  6. Aad:
    27 augustus 2017
    Hoi Kees en Mieke,
    We genieten van jullie reisverhalen.
    Mieke denk erom dat Kees genoeg van de omgeving waarneemt, hij heeft er nog wel eens een.handje van om alleen het asfalt te zien. Las ik het goed Kees aan een halve liter bier????
    Wij gaan straks lekker naar de Schalm voor de gezelligheid en de goud gele rakkers.
    Gerrit laat het ook afweten, slechte planning van die man.
    Kees en Mieke voor de komende week weer veel succes.
    O ja FEYENOORD won met 5-0.
    Mooi 1e helft gezien in de kuip
    Gr Aad
  7. Mieke:
    27 augustus 2017
    Hoi Aad, je hebt inderdaad gelijk. Soms heb ik ook het idee dat Kees alleen asfalt ziet. Een trekker met aanhanger reed voorbij, er zaten kinderen op die naar hem zwaaiden. Kees zag het maar niet, dus ik nog maar weer zwaaien. Zo kan ik nog wel een aantal gevallen opnoemen. Veel plezier bij de schalm