Jalhay - Tivagny 82 km

22 augustus 2017 - Tavigny, België

Vanmorgen ging de wekker alweer on 7 uur, het ontbijt zou half 8 klaar staan. Een goed ontbijt voor Belgische begrippen.  We zaten alweer vroeg op de fiets. De navigatie doet het! Een fietsnavigtie werkt anders dan die van de auto, je moet er mee leren omgaan. We zijn dus gewoon nog aan het leren. De eerste 12 km kregen we kado, alleen maar afdalen. Maar toen kwam het, steedss klimmen van zo'n 2 tot 5 km. Ik moet zeggen het ging niet slecht. Ik ben tevreden over hoe het ging. Als snel kwamen we een buurtsuper tegen,  even wat eten inslaan voor vandaag, nou ze hadden bijna niets. Een klein broodje en meer niet. Kees moest het vandaag zonder banaan stellen. Na deze korte stop weer klimmen en ook weer dalen. Prachtige afdalingen. Tot we bij een bakker naar rechts moesten afslaan. De bakker verkocht ook koffie en lekkere broodjes. Koffie gedronken en broodjes mee voor onderweg. Net voordat we weg wilden rijden hielden 2 jongens op een racefiets ons aan of we een inbussleutel bij ons hadden, de bidonhouder van een van de twee zat los. We konden ze helpen, even een praatje gemaakt en weer verder . Halverwege dachten we ergens in het gras te gaan picknicken. Een vrouw aan de overkant stuurden ons, onschuldige fietser, weg. het was prive terrein. Belachelijk. Toen zijn we maar naar de overkant gegaan en hebben daar maar even snel gegeten. De rit ging verder voorspoedig en om 16.00 uur waren we bij de B & B, van Nederlandse eigenaren. We werden verwelkomt met een kop koffie. We zaten lekker in de zon en zagen op de elektriciteitsdraden vele zwaluwen zitten. Om half 7 stond het eten klaar. Goed en lekker gegeten.