etappe 1

21 mei 2015

Toen ik vanmorgen de gordijnen open deed scheen het zonnetje al, wat een mazzel hebben we toch.  Om 9 uur zijn we vertrokken. Via Purmerend en in Ilpendam bij het dorpscafe koffie gedronken. Na deze pauze staken we de weg over en moesten we met de pond naar de overkant van het kanaal. Een leuke onderbreking. We vervolgden de knooppunten route tot Oostzaan waar we de LF7 route oppakten. Die kunnen we volgen tot Eindhoven, lekker makkelijk. Bij het IJ aangekomen  weer met de pond.Je komt midden in de drukte van Amsterdam terecht. Stond daar ook nog eens een route bord verkeerd,dus werden we de verkeerde kant op gestuurd. Als snel hadddenvwe de juiste route weer te pakken. Jammer dat we net koffie hadden gedronken we reden langs het Amstelhotel, ook een leuk koffie adres.  Al snel waren we de stad uit naar Oudekerk a/d Amstel en daar werd het pas echt landelijk. En je raad het al, weer een pondje over de Amstel. Dit keer was het zelfbediening. Slingeren aan een hendel. Goed voor de armspieren. De Amstel ging over in de Vecht met mooi optrekjes. In Utrecht waren we bij de puinhoop bij het station de weg even kwijt geraakt. Dankzij onze fiets Tomtom (Truus) kwamen we weer op de route.  We overnachten in Nieuwegein, bij een mevrouw met een heel groot huis. We hebben bij Jack 's  Grillhouse gegeten. en kregen  eten voor 6 personen zoveel kregen daarna nog even bij de gastvrouw thee gedronken. Morgen hopen we in Belgie te eindigen, of dat lukt zien we wel.

1. Ineke:
    Hoi Mieke en Kees,
    Wat leuk jullie reis is begonnen, geweldig he om zo van huis uit te gaan fietsen!!
    Heel veel plezier en weinig lekke banden!!
    Groetjes Ron en Ineke
  2. Ina:
    21 mei 2015
    Heerlijk om te lezen, lekker lui vanaf de bank :)
    Go go go!!!
  3. Ina:
    21 mei 2015
    Heerlijk om te lezen, lekker lui vanaf de bank :)
    Go go go!!!
  4. Corrie & Ton van der Meer:
    22 mei 2015
    Leuk reisverslag. Wij wensen jullie veel plezier en blijf genieten van deze leuke trip. En Mieke, laat je niet kisten hoor, side seeing in parijs erg leuk en romantich. Ja Kees die momenten moet je ook meenemen. Komt ons boekje misschien nog van pas. Succes verder.