Etappe 2: Niewegein-Valkenswaard 128 km

22 mei 2015

Na de eerste etappe van 120 km begonnen we vadaag goed gemutst met dag 2. Om 8.45 uur reed de gastvrow ook de eerst twee kilometer mee. Vanaf dat punt waren we weer op ons zelf aaangewezen. Het doel voor vandaag, circa 100 kilometers fietsen en slapen iIn Belgie.

Al vrij snel voor Vianen met de eerste pont over gestoken. Hierna bij een tweede pont kwamen we nog een fietsstel tegen die deze keer op weg waren naar Maastricht. Nog steeds de lf 7noute volgend kwamen ee er na 40 kilometer achter dat we een stukje de lf 17 route aan het volgen waren!, Gelukkig weer snel de juiste route gevonden. Om 11.00 uur waren we op zoek naar een koffietentje. Pas 2 pontjes verder en vele kilometers dronken we wel op het terras om 12.30 uur de welverdiende koffie.

Rond 14.00 uur reden we door het centrum van Den Bosch. Mieke klaagde wel even dat ik te snel door het centrum reed, mijn commentaar was" we doen geen city trip". Dat we nog steeds niet Eindhoven hadden bereikt viel toch wel wat tegen. Rijden met de lf7 route maakt dat Eindhoven toch verder ligt. Na 110 km en om 16.30 uur maakt Mieke een foto van het CS station, het startpunt van de Benjamin route naar Parijs. We hadden al  eerder in de middag telefonish een slaapplek gereserveerd in Valkenswaard. Mieke gaf na Eindhoven aan dat bij haar het goede eraf was.15 kilometer verderop kwamen we nu de gastvrouw, die van haar werk naar huis was, tegen bij het kruispunt. Ofwel gastvrouw nummer twee vandaag loodste ons naar haar mooie huis. Lekker opgefrist en op terras bij de mensen een biertje gedronken

Met frisse moed gaan we de komende week de ruim 500 km verder afleggen Laat Belgie en Frankrijk maar komen!. Een vrouw met een klein kind op de fiets zei het vanmiddag heel mooi, ze zei " wat heb je dan een vrijheid, en zo beleven we het ook! Nu bijna naar bed, de benen mogen rusten.

1. Dirk:
    slaap lekker
  4. Ingrid:
    23 mei 2015
    Kees en Mieke,

Het was fijn jullie te gast te hebben bij ons in Valkenswaard. Mooie ervaringen toegewenst op jullie 1e echte fietsvakantie naar Parijs. We blijven jullie volgen :).
    Groetjes Wieb en Ingrid
  5. Theo:
    23 mei 2015
    Beste Mieke en Kees, als ik dit zo lees gaat het helemaal goed komen. Blijf genieten van alles, neem op zijn tijd een lekkere pint of wijntje, ga niet te hard van stapel (dus Kees af en toe de vaart minderen). Die 500 km gaan jullie zeker redden!