Etappe 3, Valkenswaard-Tienen 117 km

23 mei 2015

Vanmorgen ging de wekker zoals gewoonlijk om 7 uur, je hebt je tijd nodig om alle tassen weer in te pakken en op de afgesproken tijd aan te schuiven bij het ontbijt. Ook deze gastvrouw had een heerlijk ontbijt en het ontbrak ons aan niets. Bij het vertrek wilde ze de fietsen nog even op de foto nemen. Ze neemt van alle logees de vervoersmiddelen op de foto en maakt zo er een fotomuur van. We zaten al snel op de route en reden door het bos met vele vennetjes Belgie binnen.  Ook daar hebben ze knooppunt routes die we moesten volgen. Lekker makkelijk. Maar bij een rotonde met horecagelegenheid moesten we rechtsaf. bleek dat beiden er niet meer waren, dus verkeerd gereden, gelukkig vonden we snel weer de route. We reden daar over een militair oefenterrein en er schoot een ree weg, vlak voor onze fietsen. Koffie gedronken en daar kwam ook een Nederlands echtpaar, zij kwamen uit Barcelona fietsen en waren bijna thuis.

Na de koffie hadden flink de vaart erin tot aan Diest, even afgestapt om het historische begeinhofje te bezichtigen. Toen we weer op de fiets zaten waren we als vrij snel de routebordjes kwijt. Twee  wielrennende meisjes vroegen waar we naar toe gingen, omdat zij dezelfde kant opmoesten, boden ze ons aan om achter hen aan te fietsen en zij wisten ook nog eens een kortere weg.  Uiteindelijk kwamen we op de IJzerenwegroute( een oude spoorlijn) en lieten ze ons weer alleen, nadat we ze hartelijk hadden bedankt, nu alleen maar rechtdoor, dat was aan ons wel toevertrouwd. In Tienen aangekomen hadden we nog geen slaapplaats, het is een vrij grote stad, maar weinig hotels en b&b's. toch wat gevonden, lux in een hotel en iets boven ons butget, we hebben 2x goedkoop overnacht bij vrienden van de fiets, dus het kan nog was leien. Gegeten bij een Italiaan. Waar Kees een groot portie spagettie nam, ik kook zoveel thuis voor ons vieren. het was dus veel te veel. Weer terug in het hotel nog even de fietsbroeken gewassen en in de kamer opgehangen. Mochten ze morgen niet droog zijn dan hangt er een fohn en kunnen we ze eventueel nog droog fohnen!

1. Dirk:
    23 mei 2015
    Het weer lijkt me goed ook niet zoveel wind. Leuk verhaal , goeie reis verder. Groetjes
  2. Ina:
    23 mei 2015
    Jullie zakken al lekker af, dus dat goed. Maar hoe gaat het met het drama onderweg? Gevloek als de route zoek is, trekkende kuiten, snot uit je neus of een mals verschil van mening ;)
    En fietsen jullie altijd achter elkaar of naast elkaar?
    Zet ' m weer op morgen!