Etappe 4: Tienen - Dinant 78 km

24 mei 2015

Vanmorgen eerste pinksterdag met een lekker zonnetje opgestaan. Na een heerlijk ontbijt om 8.45 uur vertrokken voor de rit naar Dinant. Na 2 minuten, nog in Tienen, op een echte Belgische zondags markt beland. Daar brood en bananen gekocht en een foto genomen van de levende kippen en vogels die daar worden verhandeld. Al snel op de route gekomen. De route grotendeels langs de Maas, dus verdwalen was vandaag niet aan de orde.

Om 11.00 uur op zoek naar een koffietent. Opnieuw lastig vandaag. Rond 12.30 uur eindelijk, bij een sjieke eetgelegenheid waar we niet echt welkom waren, de caffeïene gehalte weer op peil gehaald. Een noodzakelijke doping voor fietsers! We hadden toen al door dat we vandaag voor een keer wat vroeger op de halteplaats zouden arriveren. Desondanks gaf Mieke 2 keer aan dat ik wat te hsrd door fietste. Tempo dus aangepast en beide weer tevreden. Onderweg kwamen ee een stuk kasseien tegen. Mieke heeft dit historische stuk langs de Maas voor alle volgers op de foto gezet.

Dat we nu ECHT in het buitenland fietsen konden we ervaren aan de bergwanden aan de overzijde van de Maas, de franse taal en soms het stijgingspercentage op de route. Ik heb vandaag voor de eerst keer deze dagen wat kunnen en moeten schakelen. Om 14.45 uur waren we al in Dinant. Na 3 telefoontjes een echt frsns B&B gevonden. Op 800 meter van het centrum en liggend aan de Maas.

Het toerist zijn kwam echt tot uiting op het terras. Hier zaten we al om half 4 met een cola en samen aan 1 patatje. Of dit was om het zoutgehalte op te krikken of onze relatie te versterken dat laat ik aan de lezers over. Vanavond hebben we gezellig buiten kunnen eten, Mieke at een forel met nog de kop op het bord. Ik zit nu in een cafeetje dit verslag te schrijven. Op onze B&B wist moeder des huizes niet of de wifi code werkte en ons lukte het daar niet.

We hebben er nu 4 dagen op zitten en Parijs is nog ver! Samen genieten we van de tocht en de ontmoetingen met andere mensen en wat de dag ons brengen gaat. Kortom we genieten van het onderweg zijn ! Au Revoir.

1. Emmy Kooiman:
    24 mei 2015
    Nederland is toch ook mooi!! Jullie hebben gelukkig mooi weer. Veel plezier op jullie verdere parcour, geniet van de mooie natuur. Doe voorzichtig en op naar Parijs!! Groetjes en liefs x Emmy.
  2. Mariët:
    25 mei 2015
    Hoi Kees en Mieke,
    Goed bezig. Zet hem op! Leuk de verslagen die jullie schrijven. Zijn we goed op de hoogte. Succes met jullie verdere reis.
    Het gaat jullie lukken. Groetjes, Mariët.
  3. Ineke:
    25 mei 2015
    Hoi Mieke en Kees,
    We zijn weer helelmaal bijgelezen hoor, waren zelf een paar dagen op pad. Wat is het leuk he, om zo het land uit te fietsen!
    Veel plezier!!
    Groetjes Ron en Ineke