Dag 17: Mirandoux -St. Christaud 92 km

8 september 2017 - Montesquiou, Frankrijk

Alle volgers krijgen dit verslag pas vrijdag 8/9 binnen. Afgelopen woensdag en donderdag hadden wij geen Wi-Fi tot  onze  beschikking.  Nog even terugkomend op dinsdagavond. We hebben gegeten  in de dorpskroeg samen met 4 Franse wandelaars ( camion gangers) en 2 Oostenrijkse fietsers. De Oostenrijkers hadden hun hotel verkocht en waren nu vanuit huis, op de elektrische fietsen, op weg naar Santiago de Compostella.  Het menu bestond uit: een slaatje, rijst  met kip en als toetje twee plakjes cake niet vanillesaus . Vanmorgen aan het ontbijt zaten we nu met 6 Franse wandelaars aan  tafel.  Natuurlijk  koffie uit een  kom  gedronken! De eerste 30 kilometers verliepen  voorspoedig.  Hierna een koffie stop  en gelukkig vonden  we deze keer  wel een pleintje  waar  koffie  werd getapt. Na 50 km al zittend in de berm onze lunch genuttigd. Het bekende stokbroodje jambon en fromage met yoghurtjes. S' middags hadden wij  een hele zwarte dobber aan de laatste 40 km. Het was klimmen en dalen. Hierdoor kwam je niet in een lekker ritme en kostte het fietsen veel energie.  Gelukkig  schakelen de fietsen  voortreffelijk. Naast  het continu klimmen en dalen  hadden  we ook nog eens  een  stevige  westenwind  tegen. Rond 16.15 uur arriveerden we in een klein  chambre hotel. We werden zeer  gastvrij ontvangen door de gastheer.  Hij vertelde  dat de oud burgemeester  van Maastricht  Geert Leers op zijn fietstocht n Santiago ook in zijn hotel  geslapen had. S' avonds werd er door  de gastvrouw een diner  geserveerd.  Een  verrukkelijke maaltijd. Een voorgerecht  met eenden Pate en eendenbout (deze keer niet door Aad geschoten) met aardappeltjes en als toetje  een pruimen taartje. Na het eten nog even  met de gastvrouw  en gastheer  koffie  gedronken en om 21.15 in ons bedje gedoken. Morgen staan er opnieuw ruim 90 kilometers te wachten.

1. Paulien.boukens:
    8 september 2017
    leuk dat jullie nu steeds mensen tegen komen met het zelfde doel. ook goed voor jullie talenknobbel. Nog veel succes en fietsplezier.
  2. Willy Schoon:
    8 september 2017
    Ondanks het stevige klimmen houden jullie het toch wel vol, denk ik,
    door de leuke ontmoetingen tussendoor. Het schept wel een band.
    Veel goeds voor de komende tijd. Hartelijke groet, willy
  3. Mieke:
    9 september 2017
    Da's en Paulien, zeker voor Kees zijn talenknobbel is het goed. Hij spreekt net zo goed Engels als Louis van Gaal. Hij heeft mij me als talk. Ik heb een cursus Spaans gedaan, we zullen zien wat er van is blijven hangen