Dag 16 Cahors - Miradoux 102 km

5 september 2017 - Miradoux, Frankrijk

Na het ontbijt vertrokken we vanaf het hotel, we hebben vergeten een foto te maken, maar het was niet iets bijzonders. Het stond achter een tankstation vlak langs de snelweg. De route vonden we snel terug en gingen over een historische beroemde brug. de Pont Valentre. De eerste kilometers was het klimmen, maar goed te doen. Na 25 km hadden we de koffie dik verdiend. Daarna was het vlak en ging de rit vanzelf. We fietsen langs een kanaal en de Tarn. Toen we door een  door een dorp moesten fietsen kwam er een klim die zo stijl was waar je niet tegenop kon fietsen en dan ook nog met bagage. Dus afstappen. Vanaf dat moment kwamen we veel wandelaars tegen. Met een Engels meisje maakten we een praatje en toen kwamen er ook nog 2 Fransen aanlopen. Allemaal met het zelfde einddoel. Voor het einde nog een klim toen naar het dorp waar we gisteravond een Chambre d'hote hebben geboekt. Even zoeken en we kwamen bij een typisch frans huis. Mevrouw liet ons de kamer zien, dit hebben we nog niet mee gemaakt. Echt frans en klassiek met balkon. Van binnen lijkt het een doolhof en je moet uitkijken voor alle trappetjes en op- en afstapjes en losse vloerkleden. De gastvrouw heeft voor ons een plek in het plaatselijke restaurant gereserveerd. Ze geeft ook stempels aan Pelgrims, wij krijgen die morgen van haar.  Verder was het weer een prachtige fietsdag, de thermometer gaf vanmiddag ruim 30 graden aan en we zijn weer 96, 5 km dichter bij Santiago de Compestela gekomen. Straks lekker eten en dan naar bed!

1. Willy Schoon:
    5 september 2017
    mooi verslag! Boeiend om steeds verschillende mensen te ontmoeten.
    Ook mooie foto's. De twee mensen op de 4e foto, zijn jullie dat?
    Ik kon het niet goed zien. Hartelijke groet, Willy
  2. Eugenie:
    Hoi Mieke en Kees,
    Wat een rit en wat is het mooi om elke keer weer de verslagen te lezen en de foto's te zien. Zoals ik begrijp wordt de rit nu zwaarder vanwege de hoogtes. Zet hem op. Jullie kunnen het.
  3. Helen van der Horst:
    6 september 2017
    jaja ik ben eindelijk bijgelezen, mijn telefoon had kuren dus ik kon het steeds niet openen, maarrrr lang leve de 'gewone pc' ;-)
    Wat een geweldig avontuur en wat is het toch leuk dat jullie zoveel mensen tegenkomen met hetzelfde doel.
    Superleuk om het zo te volgen!!
  4. Sylvia Poel:
    Hallo Mieke en Kees,
    Zonet jullie verhalen (bijna) bijgelezen en voorgelezen aan Beatrijs, mijn vriendin. Wat fietsen jullie hard! En wat herkenbaar, wat jullie schrijven en wat we zien van jullie foto's.
    Petje af voor jullie reisverhalen na het maken van pittige fietsdagen. Plaatsen als Troyes, Vezelay, Nevers en St.Leonard zijn wij ook geweest. Leuk om te lezen en via jullie weer "terug te reizen". Dank tot zover en we blijven jullie volgen. Bon Camino! Hartelijke groet, Sylvia en Beatrijs
  5. Dirk:
    6 september 2017
    hoi mieke en kees jullie zijn al behoorlijk onder weg en ik kijk steeds op de kaart waar dat dan is. het weer is nog steeds goed op wat regen na dan maar geen dagen achtereen. leuk de verslagen te lezen. goeie reis verder en groeten van ons uit de lelielaan.
  6. Mieke:
    9 september 2017
    Eugenie, we hebben Vandaag een dagje rust om morgen uitgerust de Pyreneeën over te gaan. We hebben elke klim gehaald dus deze ook!
  7. Mieke:
    9 september 2017
    Helen, fijn dat je bij bent want wij fietsen wel door hoor, maar vandaag niet, we hebben en rustdag en nu regent het. Morgen gaan we weer verder, dwars door de Pyreneeën. Hopen op mooi weer
  8. Mieke:
    9 september 2017
    Dirk, we gaan als een speer en nog steeds fit. Vandaag geven we de spieren een dagje vrij want morgen moeten ze weer aan de bak!
  9. Mieke:
    9 september 2017
    Hoi Sylvia, we zijn gisteren in St. Jean Pied de Port aangekomen. Vandaag 09/09 hebben we een rustdag ingepland om zondag over de Roelandspas te fietsen. Ik heb trouwens respect voor de wandelaars die met all hun bagage de klimmetjes en afdalingen afleggen. St Pied de Port is echt een verzamelplaats van al die reizigers. Ik begrijp dat jullie veel zaken herkennen.