Dag 13 van Donzenac naar Rocamadour 68 km

2 september 2017 - Rocamadour, Frankrijk

Vanmorgen na het ontbijt direct vertrokken, wat was het koud en mistig. Jassen aan en gaan, we fietsen ons wel warm. We hebben alle kleding bij ons behalve lange fietsbroeken. Hoe hard ik ook fietste tegen de berg op, ik kreeg het niet warm. Bij de Carefour ging ik inkopen doen, daar hadden ze leggings en die heb ik meteen gekocht en aangetrokken. Ik kreeg het gelijk warm. Toen kwam de eerste zware klim, onze achterlichten aangedaan zijn we omhoog gefietst. Daarna nog een paar, zelfs zo stijl dat ik af moest stappen en lopen. Na 10 km al koffie gedronken. Dit omdat je niet altijd bij het ontbijt koffie geserveerd krijgt en ook voor een noodzakelijke plaspauze. We reden door dorpjes waar volgens mij Anton Piek ooit is geweest, het zag er net zo uit als zijn schilderijen. De mist trok weg en de zon kwam tevoorschijn. Het werd lekker weer. In Martel op een bankje onze broodjes opgegeten en de benen een lange rustpauze gegeven, er stonden nog een paar zware klimmen op het programma. We zaten bij een brocante markt mensen te kijken. Op de laatste klim moest ik weer afstappen, zo stijl 7 % stond in de gids, maak er maar 10% van ( Opmerking Kees: Mieke zei letterlijk " elke meter is er een' zulke zware benen had ze tijdens de laatste 20 kilometers.). We zitten nu midden in de Dordogne waar we een stuk langs de rivier fietsten. We hadden wel veel lange afdalingen vandaag, maar dat mag ook wel. Uiteindelijk kwamen we in Rocamodour aan bij het hotel. Een super toeristisch stadje, waar we ooit eerder zijn geweest. Met Anneroos en Mats gingen we eerst naar het apenpark en daarna het stadje bezoeken toen we hier in de buurt op een camping stonden. We hebben even de toerist uitgehangen. Rocamodour is ook een pelgrimsoord dus weer een stempel gescoord. We hebben er al 7. Morgen hebben we hier onze rustdag. De fietsen staan in de garage van het hotel en daar blijven ze tot maandag ochtend staan!

1. Anneke Sikkink:
    2 september 2017
    Rust maar lekker een dagje uit, jongens. Hebben jullie verdiend! Veel plezier.
  2. Anja:
    2 september 2017
    Wat een mooie verslagen en foto's !
    En nu even lekker rustig aan doen !
    Veel fiets plezier!
    Groetjes en veel liefs van ons allemaal!
  3. Mieke:
    2 september 2017
    Anneke, We gaan er morgen van genieten. we doen het rustig aan. Maandag pakken we de fietsen weer
  4. Mieke:
    2 september 2017
    Anja , dank je wel. Morgen gaan het rustig aan doen, zelfs Kees houdt rust.
  5. Paulien Thomas:
    2 september 2017
    Wat Anneke zegt, jullie hebben een rustdag verdiend na zoveel kilometers. Mooi in een gezellig stadje dus lekker een beetje rondlummelen. Mag ook! En weer veel succes met de rest van de tocht.
  6. Mieke:
    2 september 2017
    Paulien, we gaan morgen lekker niks doen, het wordt zeker een dagje lummelen. Je leest het morgen avond wel
  7. Ineke:
    2 september 2017
    Een welverdiende rustdag!! Heel herkenbaar dat je de fietsen een dagje niet wil zien!! Van Rocamadour herinner ik me de weg die direct daarna komt... ik heb hoogtevrees en ben aan de linkerkant van de weg gaan fietsen!! Maar wel erg mooi met uitzicht op de stad!! Maar dat is voor jullie pas morgen!!
  8. Willy Schoon:
    2 september 2017
    Spannend verhaal en prachtige foto's.
    Fijn , dat jullie morgen een rustdag, hebben.
    Dat mag ook wel na zoveel beklim.
    Geniet maar goed van de rust. Lieve groet.
  9. Ina:
    2 september 2017
    Morgen uitslapen! Een nieuwe uitdaging voor jullie ;)
  10. Rob Lamping:
    2 september 2017
    ziet er weer mooi uit allemaal.
    lekker hoor een rustdag
  11. Corrie & Ton van der Meer:
    3 september 2017
    Jeetje wat zijn jullie n kanjers. Geniet maar lekker van de vrije dag. Succes verder. Xx
  12. Petra neervoort:
    Leuk om te lezen.
  13. Mirjam:
    3 september 2017
    Wat een indrukwekkende tocht maken jullie, heerlijk om te lezen. Hoop dat jullie hebben genoten van de fietsloze dag en er morgen weer tegenaan kunnen. Zet hem op!
  14. Mieke:
    3 september 2017
    hoi allemaal, bedank voor jullie reacties op onze verdiende rustdag. we hebben er van genoten. lekker niets gedaan vandaag!
  15. Paulien.boukens:
    3 september 2017
    geniet van jullie vrije dag, jullie hebben het dik verdient.