Dag 14: rustdag in Rocamodour- 0 fietskilometers!

4 september 2017 - Rocamadour, Frankrijk

Vandaag onze eerste rustdag na 13 fietsdagen achtereen. Normaal fiets ik op zondag met onze vaste fietsgroep zo'n 80 a 90 kilometer door Noord--Holland. Ik heb aan jullie gedacht vanmorgen. Van uitslapen kwam niet veel, dit omdat we door het vaste ritme voreg wakker worden. Toen we het hotel uitliepen richting het ontbijt zagen we twee mooie luchtballonen de lucht in geblazen worden. Het ontbijt buffet even verder op was goed. Daarna hebben we een wandelingetje gemaakt naar l'Hospitalet. Mieke maakte het nog vochtige bankje droog en daar zittend van het uitzicht genoten. Krantje gekocht en die lekker gelezen in het zonnetje. Daar met de verkeersbegeleider in het engels over het nederlands elftal gesproken. Op hetzelfde bankje hebben we gepicknickt. Na de lunch hebben we zoals het hoort, een echte siesta gehouden. Beide hebben we een middagtukje gedaan. Rond 15.00 uur heb ik de route voor de komende week als concept ingepland. Later een wandeling gemaakt vanuit Rocamodour naar L'hospitalet en weer terug. Op het zefde bankje van vammorgen konden we hierna genieten van de verkeers chaos in de haarspeld bocht. We waren toeschouwer van diverse bijna aanrijdingen en zagen heel wat franse autos voorbij rijden met diverse beschadigingen. Na 18.30 uur hebben we gegeten in l'Hospitalet. Ik kreeg als hoofdmenu toch ook kabeljouw voorgeschoteld met rijst. De kabeljouw, we dachten dat we rotti bestelde, heb ik toch wijselijk maar aan Mieke gegeven. Verder valt ons op dat de obers hier er een ontzettend hoog tempo in houden, binnen 1 uur sta je na een complete maaltijd al weer buiten. In de hal van het hotel schrijf ik nu het verslag van onze rustdag. Ik las net op teletekst dat het nederlands elftal met 3-1 heeft gewonnen zojuist. Er is dus nog hoop op het WK! Vandaag hebben we echt weinig gedaan genoten van onze rustdag. Als de planning gehaald wordt zoals ik die vanmiddag bedacht heb dan moeten we komende vrijdag aankomen in St. Pie Port. We willen dan zondag de Pyrieeen overgaan en onze eerste fiets kilometers in Spanje gaan maken. Au revoir!!

1. Willy Schoon:
    4 september 2017
    Mooi verslag - rustdag prachtig ingevuld. Ook mooie foto's.
    Nu komt er weer een drukke tijd aan. Veel succes verder en
    geniet lekker van al het moois dat jullie tegenkomen.
    Lieve groet, Willy
  2. Emmy Koeman:
    4 september 2017
    We genieten enorm van jullie belevenissen. Wij zullen jullie niet treffen want wij staan zelf in Bretagne. Jullie hebben het tempo er flink in. Nog even een tip van Koos; "geniet van de natuur en een reiger staat op 2 poten!".
  3. Mieke:
    4 september 2017
    Emmy en Koos, het fietsen gaat goed en we hebben tot nu toe prachtig fiets weer. Het klimmen, van 4 tot 10%, loopt ook redelijk met alle bagage op de fietsen. Jullie ook veel plezier in Bretagne. Vandaag geen blauwe reiger gezien wel een canadese pelgrim.
  4. Mieke:
    4 september 2017
    Tante Willy, we genieten van de ' drukke' fietsdagen en doen het graag. Groet, Mieke en Kees