Dag 10. Naar Port sure Saone met 70 km op de teller.

11 juni 2023 - Port-sur-Saône, Frankrijk

Gisteravond was er een motorcross even buiten het dorp. Wij konden mee genieten. Als afsluiting werd er vuurwerk afgeschoten. Wij hebben niets gezien alleen maar gehoord in ons tentje. Een vakantiefietser ligt vroeg in bed.  En staat weer op tijd op. De zon scheen en Kees was alweer om 6.45 uur bij de bakker. Zelfs op zondag slaapt de bakker niet uit. Wij zijn daar blij mee. Na het ontbijt zaten we om 8.15 uur op de fiets. Het zou een warme dag worden. Onderweg kwamen we langs een Super U en daar de rest van onze proviand voor vandaag ingegeslagen. Omdat het soms moeilijk is om een restaurant tevinden in Noord Frankrijk heb ik een pot pasta gekocht. Je weet maar nooit. We hebben onze weg vervolgd en fietsten langs het jaagpad van rivier de Saone. Lekker vlak. Als lunch hadden we bruin brood met Franse aardbeien.

De laatste kilometers tour de camping gingen voorspoedig. We zagen op een weiland een groep van 25 ooievaars. Daarboven in de lucht net zo'n circkelende groep roofvogels.  Toen we op de camping aan kwamen zagen we dat de receptie op zondag gesloten is. Een mevrouw zei dat we een plekje uit mochten zoeken. We staan ne bij andere Nederlandse vakantiefietser. Zij gaan naar het zuiden. Straks gaan we met zijn allen eten bij het restaurant op de hoek. Morgen gaan we naar een Chambre d'hote  in Hagecort. Veel klimmen en het beloofd weer warm te worden. Dan is het fijn om je tent niet op te hoeven zetten. En de mevrouw gaat voor ons koken. We zullen het morgen zien!

1. Wilma Gijzen-Bakker:
    11 juni 2023
    Gaat lekker jongelui…alle stress lekker wegfietsen.
    De enige uitdaging is een slaapplek en eten.
    Voor morgen alweer gegarandeerd.

Geniet ervan en eet smakelijk straks…veel plezier.
  2. Mieke:
    Precies, Wil. Het leven draait hier om eten en een slaapplaats. Back to basic
  3. Ina:
    11 juni 2023
    Wij zijn ook weer op honk. Gezellig om te lezen, Kees en Mieke! Het lijkt dat de grootste uitdagingen in de slaap- en voedselvoorziening zitten. Fietsen als bijzaak. 😉 , blijf er lekker van genieten!
  4. Mieke:
    Hoi Ina,

Ik moet ook nog even reageren, lees Kees.
    Zoals je weet win je de Tour in bed. (goede slaapplaats) en is goed en gezond eten als brandstof noodzakelijk voor de fietser.
    Ps, we genieten ook gewoon van het fietsen en alles wat we op onze weg tegenkomen. 🚲
  5. Mieke:
    11 juni 2023
    Ja Ina, je hebt het goed gelezen. Het is elke weer de vraag of we te eten hebben. Slaap en eetgelegenheden zijn hier in noord Frankrijk schaars.
  6. Sanne:
    12 juni 2023
    Klinkt als een goede fiets dag!
  7. Mieke:
    Hoi Sanne,
    Het was een ontspannende en halve fietsdag. S, avonds nog heelijk uiteten geweest met 3 andere fietsers.
    Groet Kees
  8. Henk & Agnes:
    13 juni 2023
    Dag Mieke en Kees,
    Mooie fietsverhalen en steeds weer de vraag, wat kom ik onderweg tegen, of waar beland ik nu, maakt het reizen met de fiets zo aantrekkelijk. Het leven komt op je af, zoals het goede leven op je af kan komen. En morgen, ja morgen, dat zien we wel morgen.
    Nog veel fiets- en reisplezier.
    Groet, Agnes en Henk
  9. Mieke:
    13 juni 2023
    We leven hier met de dag. Elke dag is weer een verrassing.