Naar Sahagun 85 km

19 september 2019 - Sahagún, Spanje

Vanmorgen weer vroeg opgestaan. Even ontbijten en om half 9 op de fiets gestapt. Het was nog koud, we zitten op ongeveer 900 meter hoogte. Maar de zon brak al snel door en het werd een mooie dag met veel zon. Vandaag een bijna vlakke rit. We kwamen veel pelgrims tegen, omdat we bijna de gehele route hetzelfde was als de wandelaars. In het eerste dorpje hebben we koffie gedronken. Daarna de rit vervolgd en toen kwamen we onze koreaanse vriendinnen weer tegen. Ze waren erg enthousiast dat ze ons weer zagen. Ook daar weer even gezeten en een Pelgrims-stempel gehaald. Kees heeft daar zijn kaarsje op kunnen steken. We moesten 12 km over een grindpad voor de wandelaars. Ik was blij dat wij op de fiets waren want het werd erg warm en dan is wandelen geen pretje. De weg vervolgd en onze broodjes gegeten die we onderweg gekocht hadden. Omdat het een vlakke rit was waren we al vroeg in het hotel. Even het stadje verkennen en waar we vanavond kunnen gaan eten. Bij een terras zat de Spanjaard te eten die we verschillende keren tegen kwamen op de fiets. Op dat moment kreeg hij zijn bord geserveerd en dat zag er goed uit. Kees vroeg aan hem het was, een moeilijk woord en hij wees het aan op de menukaart. Dus dat zit vanavond wel goed. Het worden geen gehaktballen in tomatensaus, maar een lekker stukje vlees met salade en patat. Op de terugweg naar het hotel zagen we een wasserette. Dat kwam even goed uit. De fietskleding is weer schoon en fris. Toen ik terug kwam zag ik Kees met een oud mannetje praten, nou ja praten? Hij verstond er niets van en dat mannetje maar praten in het Spaans. Zo was een lekker rustige middag en morgen gaan we naar Leon een grote stad waar en zaterdag een rustdag houden. Volgens Kees is het 70 km fietsen en weer vlak. We zullen het zien.

1. Dirk:
    19 september 2019
    mieke in jurk das weer een heel ander gezicht. ff bijkomen
  2. Mieke:
    19 september 2019
    Dirk ik denk dat jij je verkeerde bril op had.
  3. Theo:
    19 september 2019
    Hoi Pelgrimsgangers, wat een leuke verslagen, probeer er zoveel mogelijk van te lezen. Gaat nog goed als ik dit zo lees, volhouden he en anders misschien nog een extra kaarsje opsteken. Kees, misschien is een Spaanse cursus ook wel iets voor jou? Gaar zo door en blijf genieten en natuurlijk zo nu en dan een terrasje pakken!
  4. Mieke:
    20 september 2019
    Hoi Ted, het fietsen is soms afzien maar we hebben prima weer en al de nodige kilometers gemaakt. Van het Spaans snap ik niets en Mieke kon ook geen chocolade maken van hetgeen de man vertelde. Het Spaans praten laten we liever aan Ina en jou over. Gracias.
  5. Ina:
    20 september 2019
    Fijn dat je het kaarsje met een goed gevoel hebt kunnen opsteken, want echt, dat snap ik, heel goed zelfs :)
    En voorlopig zijn Theo en ik nog vooral goed in het non-verbale Spaans, maar we hebben hoop ;)
  6. Annet:
    22 september 2019
    Mieke en Kees
    Met veel plezier lees ik jullie verhalen, veel succes verder!
  7. Mieke:
    22 september 2019
    Annet, dank je. Het wordt nu pas spannend. De laatste 300 km is voornamelijk klimmen. Geniet jij maar in je stoel van het afzien van ons de komende dagen.