Naar Leon 66 km

20 september 2019 - León, Spanje

Gisteravond in het dorp gegeten, het restaurant waar we wilden gaan eten was dicht, toen zijn we naar de overkant van het plein gegaan en daar was het prima. Als voorgerecht bestellen we meestal pasta en het hoofdgerecht werd stoofvlees. We zaten aan het dorpsplein. Het lijkt wel of de Spaanjaarden s'avonds tot leven komen. Overdag zie je niemand en s'avonds komen ze bij elkaar op pleinen en in cafe's. We zaten mooi naar de mensen en spelende kinderen op het plein te kijken. Terug naar het hotel en weer op tijd naar bed. Het was er erg benauwd, hoewel het raam wijd openstond. Vanmorgen stonden we zoals gebruikelijk om 7 uur op en dachten we bij de buren een ontbijtje te scoren. Niet dus, gesloten. Terug naar het hotel en daar een croissantje en een cake gegeten. Meer was er niet. Om half 9 zaten we alweer op de fiets en het was weer een vlakke route. na 35 km een koffiestop, er was niet veel, maar toch nog een koffiebar gevonden. Ook was er een buurtsuper, bananen en manderijnen en koek, want broodjes hadden ze niet, gekocht voor onderweg. Weer op de fiets gestapt en om 12.30 uur waren we in Leon. Gisteravond via Booking.com een hotel gereserveerd voor 2 nachten. Leon is een grote stad en hier kunnen we morgen onze rustdag doorbrengen. Nu nog het hotel vinden. Dankzij Googlemaps hadden we de straat snel gevonden, maar waar is het hotel? Er was geen hotel te vinden. Streetview erbij gehaald en het  bleek boven een Farmacy te zitten met een gewone deur (zie foto).  En dat verwachten wij  West-friezen niet. ingecheckt,  opgefrist en de stad in om om wat te eten. Een hamburger dit keer, niet onze eerste keus, maar we wilden geen risico nemen. Een rondje gelopen en Kees wilde zoals gewoonlijk een restaurant uitzoeken voor vanavond. Nou hij heeft keuze genoeg en ook gezellige pleinen. Het wordt nog moeilijk voor hem. Zo trouw als ik ben loop ik hem gewoon achterna en zie wel waar we belanden.  Hij heeft het niet makkelijk gehad, gister heb ik een sok van hem in de wasmachine laten liggen en niet meer teruggevonden en vanmorgen brak zijn Jacobsschelp aan zijn tas. Elke pelgrim draagt een schelp aan zijn tas. Morgen hebben we dus een missie, nieuwe fiets-sokken kopen en een schelp bij het Pelgrimbureau halen.

1. Paulien en cas.:
    20 september 2019
    O o wat een pech. Maar genieten jullie morgen maar eens lekker van jullie vrije dag. Een stad bezoeken is ook leuk. Geniet er lekker luitjes. Groetjes maar weer .
  2. Ina:
    20 september 2019
    Een echte pelgrim gooit onderweg ballast weg, dus goed bezig.
    En met de suikers zit het onderweg ook goed, lees ik. Topdag dus.
    Geniet van jullie rustdag. Uitslapen? ….tot half acht, schat ik in...vroeg spoken als jullie zijn ;)
  3. Mieke:
    20 september 2019
    Ina, met de suikers zit het heel goed. De Spanjaarden houden van zoet. De eerste dagen kon je overal gezonde broodjes kopen, dat is nu wel anders. Het is zoeken naar goed arren. We hebben hier een grote supermarkt om de hoek. Dar morgen maar even in slaan. Niet te veel want elke gram extra is er 1.
  4. Mieke:
    20 september 2019
    Paulien en cas, Kees heeft nu eens mazzel, in Spanje zijn we nog geen fietsenwinkel tegen gekomen, en nu zit er een aan de overkant van het hotel. Morgen nieuwe sokken kopen
  5. Willy Schoon:
    20 september 2019
    Steeds meer kunnen we jullie leren kennen.
    Nogal laconiek bij pech. Sok weg,... dan maar een nieuwe kopen.
    Schelp kapot.... - Dan maar een nieuwe halen. Mooi!
    Zo trouw als ik ben... Ik wist niet, Mieke, dat jij onder alle omstandigheden zo trouw bent: klakkeloos achter Kees aan lopen. Maar dat heeft ook zijn goede kant. Nooit geen ruzie of woordenstrijd! Veel plezier morgen op de "vrije dag". Geniet er maar van.
  6. Anne Marie:
    21 september 2019
    Wat een mooie reis vol indrukken en ervaringen. Geniet van de rustdag in Leon.
  7. Mieke:
    21 september 2019
    Annemarie, we gaan zeker van de rustdag genieten en vooral uitrusten, lekker niets doen!