Dag 16. Naar Monschou over de Vennbahn. 88 km

17 juni 2023 - Monschau, Duitsland

Gisteravond bij de camping gegeten. We raakten in gesprek met een stel uit Alkmaar. Zij waren op de fiets vanuit hun woonplaats onderweg. Een goede vriendin van haar bleek een oud collega van Kees. En haar man kwam als vertegenwoordiger bij Koos Bleeker. Het was een gezellige avond.

Vanmorgen weer vroeg op. De Vennbahn stond op het programma. Een oude spoorlijn is omgedoopt tot fietspad. Het loopt van Heerlen tot Troisvierges. Het was moeilijk om het begin te vinden. Eenmaal op de route viel het pad vies tegen. Max 2% stijgen en dalen. Vergeet het maar. Er zaten vooral in het begin venijnige klimmetjes in. En door het vele vals plat en de lichte stijging werd het een pittige dag.

Vanmiddag kwamen we langs een beginnende bosbrand. Overal kwamen brandweerauto's vandaan. Rond 16.00 uur kwamen we in Monschou aan. Kees had een camping gevonden in ons boekje. Het is een leuke gezellige natuurcamping. Hij bleek ver van de route af te liggen. Op zich geen probleem maar naar de camping toe was alleen maar dalen. De je raadt het al. Om overmorgen weer op de route te komen wordt het eerst klimmen.

Ja morgen wordt onze eerste rustdag. Wij of ik ga dan maar weer eens een flinke wandeling maken. We gaan 's morgens naar het stadje. We hopen dat er een supermarkt open is. Onze kleine voorraad kast is bijna leeg. Ik moet nog wel aan het idee wennen om een dag de fietsen te laten staan. Het zal vast en zeker lukken!

1. Wilma Gijzen-Bakker:
    17 juni 2023
    Kleine wereld…ons kent ons op de meest onverwachte plekken.
    Mooie dag morgen…geniet van Monschau!
  2. Ineke:
    17 juni 2023
    Wat leuk, vorig jaar heeft Ron ook de Vennbahn met een vriend gefietst!
  3. Mieke:
    18 juni 2023
    Hoi Ineke. De Vennbahn is leuk en de weg wordt goed aangegeven. Toch is hij tot nu toe best pittig. Morgen maken we hem af. Dan is het alleen nog vlak en dalen.