etappe 7 Folambray-Plailly 90 km

27 mei 2015

Het ontbijt was goed voor elkaar en om kwart voor 9 eerst even langs de bakker, broodjes halen voor onderweg en daarna de tocht vervolgen. We waren nog geen 5 km op weg toen ik in de klim op het kleine blad wilde schakelen... ketting eraf. Op zich geen probleem, maar hij zat muurvast. Er was geen beweging in te krijgen. Een paar jaar geleden  was dit nog eens gebeurt. Uit ervaring wisten we dat alle tandwielen eraf moesten en dan kan de ketting er weer op Toen was er een fietsenmaker in de buurt. Nu stonden we ergens in the Middle of nowwhere.Ik hield een auto aan om te vragen of er in de buurt een garage was, maar de man kwam direct met het juiste gereedschap, met veel pijn en moeite kreeg hij de ketting er weer op. Gelukkig, We bedanken hem en Kees maakte nog even een foto van ons. Al vrij snel vonden we een koffie adres. Een lotto/toto winkeltje, die zie je hier in elk dorp. Er zaten was oude mannen, wij waren de enige die geen alcoholische drank dronken en dat om 11 uur s'morgens.

Verder verliep de rit prima veel door het bos, we kwamen een prachtig kasteel tegen en aardig wat klimwerk. Na de middag kwamen we een Nederlander tegen die op Pelgrimtocht was naar Santiago de Compostella, daarna weer ieder zijn eigen kant op gegaan.  Om 16.00 uur waren we in Plailly  en stonden direct voor een Chambre d'Hote. Er was nog plek voor ons. We hebben een studio en kunnen zelf koken. Dus eerst even het dorp in om inkopen te doen. we moesten ook nog pinnen maar hier is geen pinautomaat, wel in het dorp 2 km verderop en klimmen. Dus dat maar even gedaan, zonder bagage, dat scheelt wel. Daarna gegeten, soep, salade en pasta. En nu het verslag schrijven.

Morgen de laatste kilometers, ongeveer 60. Dan zijn we na 8 dagen fietsen in Parijs.