Etappe 6: Clermont de les fermes -Concy le Chauteau 65km

26 mei 2015

Voor vandaag hadden we een rustige dag ingepland. Dit omdat we het stadje Laon wat langer wilde gaan bezoeken en na gisteren de spieren ook wat rust wilde gunnen.

De zon scheen weer heerlijk bij het opstaan en na het ontbijt om 8.45 uur vertrokken voor de volgende rit. Al na twee minuten wilde Mieke toch de lange broek aan! Het was zo op het begin van de dag toch kouder dan verwacht. Op een D-weg stond Mieke de fietstassen door te zoeken, vele kledingstukken op de weg neergelegd en een toilettas. Kortom de echte fietstoerist.

Na een korte klim kwamen we rond 10.30 uur in Laon aan. Alle fransen kwamen met de auto boven want andere fietsers zag ik daar niet. Tegen over de mooie kathedraal koffie gedronken. De ober scheen minder blij met ons te zijn want we konden alleen aan wat tafeltjes voor zitten. De koffie, een haags bakkie, was qua prijs bovenmatig duur. Soms moet je dit als wielertoerist voor lief nemen. Na 1, 5 uur Laon de fietstocht weer voortgezet. Veel dalen en klimmen vandaag met een goede fietstemperatuur van circa 16 graden. De zon en wolken wisselde elkaar af. Om 15.00 uur, vandaag mooi op tijd,kwamen we in het stadje Coucy le Chateau aan. De door ons geplande B&B deed niet open en het hotel zat vol. Gelukkig was de toeristeninfo wel open. Mieke heeft toen 20 minuten daar gestaan en uiteindelijk werd er een B&B gevonden in het dorpje Folembray wat 4 kilometer verder opgelegen ligt. Ze had zonder mijn medeweten ook geregeld dat we bij de gastvrouw thuis het diner zouden gaan eten. Dit omdat ze wat er doorheen zat.

in Folembray werden we hartelijk onthaald door de gastvrouw en haar dochter. Een mooie kamer met eigen badkamer en tevens uitzicht op de kippen en het plaatselijke voetbalveld.Na een verfrissende douche zijn we het dorpje even in gewandeld. Daar koffie gedronken in het dorpscafe en wat inkopen (bananen) in de kruidenierswinkel alla Jan Hofman. Weer terug in de B&B was het diner voortreffelijk.

Nog 2 fietsdagen te gaan en tot nu toe prima fietsweer gehad.Soms wat fris maar altijd droog. Tevens altijd buiten koffie gedronken, uit de wind, en ons broodje gegeten.Verder weinig fietsproblemen, een ketting eraf of een bagagedrager die wat lager gaat hangen, zijn natuurlijk geen problemen. Nu nog circa 140 kilometer te gaan voor we onder de Eifeltoren kunnen gaan staan. We zijn dus bijna bij ons einddoel en kunnen de stal al ruiken. Nu naar bed en morgen 8 uur het ontbijt en dan circa 90/ 100 km fietsen.

1. Dirk:
    26 mei 2015
    Top jongens houd vol , beetje voorzichtig met Mieke he Kees. Sukses
  2. Eugenie:
    27 mei 2015
    Hoi Mieke en Kees,

Wat een prestatie. Jullie zijn er bijna. Succes.