Dag 11 van Crozant naae St.Leonard-de-Noblat 94 km

31 augustus 2017 - Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk

Al om 7 uur ging de vrouwelijke wandelaar er vandoor. Wij zijn om half 8 ons bed uitgegaan en onze spullen opgeruimd. De franse man, die zich gisteravond laat had gedoucht en er nu frisser uitzag had de koffie klaar. In de vorige gite werd het ook al in kommen geschonken, dat schijnt op het franse platteland een gewoonte te zijn. Dus wij kregen van hem daar de koffie in. We zijn al snel vertrokken en eerst naar de bakker gegaan om ons ontbijt te kopen. De eerste 25 km was zwaar steeds weer stijle klimmen er kwam geen einde aan en het schoot niets op. Het weer zat wel mee, het was wat fris ongeveer 20 graden. Ik heb bijna de hele dag met mijn jas aan gereden. Kees had voorgesteld om naar St. Leonard te fietsen want dat is een leuk stadje. Dus dat moet dan maar. Maar na de koffie ging het beter, de klimmen werden wel langer maar geleidelijker. We zitten nu hoger en dus bergachtiger. We fietsen door de bossen en dorpen waar de tijd al 100 jaar stil staat. Ook af en toe kerkhoven met huisjes erop. Toen we onze broodjes gingen eten bij een kerk, stapte een oude vrouw uit haar auto en vroeg waar we naar toe gingen. Ze was nog niet weg of er kwam een Nederlandse Pelgrim aanlopen. Ook met deze man een praatje gemaakt. Hij was een missionaris en gaat lopend naar Santiago. We komen steeds meer mensen tegen met hetzelfde einddoel. Automatisch maak je contact met elkaar. Op het laatste stuk kwamen we een een fietser tegen. Hij fietste een stukje met ons mee. Om half 5 kwamen we bij de eindbestemming aan en vonden direct een hotel met een toepasselijke naam Hotel SaintJacqeus en ze hadden ook nog een kamer over. Wat een luxe vergeleken met de afgelopen nacht. Omdat er in het stadje weinig restaurants zijn hebben we er vanavond ook gegeten. Nu nog even voetbal kijken en weer op tijd naar bed.

1. Silvia Slagter:
    31 augustus 2017
    Mooi reisverslag Kees en Mieke. Wij zijn net weer terug van een aantal dagen Gelderland en Overijssel: mooi fietsweer in een prachtige omgeving en ook op eigen kracht, Op de Posbank werden we links en rechts ingehaald door 70+ op elektrieke fietsen!
    Nu wacht de 1e werkweek weer en gaan we weer het gewone leven in. Succes verder met jullie tocht.
  2. Ina:
    31 augustus 2017
    Gelukkig weer een lekker reisverhaal te lezen tijdens de voetbal :)
    De Fransen kijken jullie misschien nu meewarig aan en stoffen hun schouders af om de Hollandse fans straks troost te bieden ;)
    De blogs lezende gaat het voorspoedig. Fijn! Langzamerhand zal het zwaarder worden? Hoger klimmen, dieper dalen.
    Toenemende fysieke en mentale uitdagingen.
    Blijf ze opvreten, de kilometers!
  3. Willy Schoon:
    31 augustus 2017
    Fantastisch hoe jullie moedig klimmen en klimmen per fiets, ondanks steiltes en regen.
    Maar al die ontmoetingen lijkt mij heel leuk en waardevol.
    Veel succes verder. Groetjes, willy
  4. Mieke:
    1 september 2017
    Silvia, de Posbank ik nu een eitje voor ons. Je weet nu wat wij voor onze kiezen krijgen. Werk ze volgende week.
  5. Mieke:
    1 september 2017
    Ina, het wordt pittiger, de conditie wordt ook beter en straks vliegen zonder problemen de tegen de bergen op. Wij moeten ook wennen aan de fransen, de hotels zijn soms nog niet open als we aankomen, dopen hun stokbrood in de koffie bij het ontbijt. Daarnaast zijn de fransen erg behulpzaam.
  6. Mieke:
    1 september 2017
    Tante Willy, Alles gaat voorspoedig,tot nu toe hebben we steeds geluk met de regen. Vaak zijn we net binnen. Bedankt voor de aanmoedigen, we mogen nog maar 1700 km!