Dag 22 Praag, 16 km gewandeld in Praag

12 september 2021 - Praag, Tsjechië

Hoewel we niet meer vroeg op hoeven te staan, zit het ritme er nog goed in. Om 9 uur stonden wij klaar om er op uit te gaan. Hier is alles op loopafstand. Het hotel ligt centraal. De tram en metro hebben wij niet nodig. De ochtendwandeling ging naar de Burcht van Praag, die moet je gezien hebben als je de stad bezoekt. Het was een aardige wandeling omhoog.  Hier is ook het presidentieel paleis gevestigd en er was een wisseling van de wacht gaande. Leuk om even een kiekje te maken. Daarna langs de middeleeuwse Vituskerk. Ook nog naar het klooster gelopen waar de H.mis was afgelopen en je rook de wierook nog. Het was veel klimmen en dalen maar nu te voet.. Toen we alle bezienswaardigheden hadden bezocht, was het tijd voor koffie op een terras. We zaten naast een Amerikaans echtpaar en raakten in gesprek met elkaar. Ze woonden in Zuid Californie waar het bijna nooit regent.  Mevrouw vertelde dat ze in Amsterdam was en het fantastisch vond dat het regende. Ook vertelden wij over onze  fietsvakantie naar Praag. Ze hadden nog nooit over deze vorm van vakantie houden gehoord. Na de koffie was er nog 1 ding wat ik wilde zien en doen. Over de Karelsbrug lopen. Dit moet je ook hebben gedaan, anders ben je niet in Praag geweest. Een Middeleeuwse brug uit de tijd van Karel IV. Het was er druk met toeristen. Daarna  richting het hotel.

Omdat we trek hadden in een broodje zijn we de straat weer opgegaan en een broodje gegeten. Het was lekker weer dus maar weer een rondje stad. Het was 15.00 uur toen we toevallig op het stadsplein kwamen en er stonden weer drommen met mensen te wachten bij de astronomische klok op de apostelen die naar buiten kwamen. Nu kon ik wel goede foto's nemen. Terwijl ik druk bezig was nam Kees de tijd op. Een halve minuut duurde het spectakel en het trekt dag in dag uit elk uur honderden mensen. Daarna lekker door de stad gezworven en een terrasje gepakt, wat souvenierswinkeltje bekeken. Nog even ergens was gegeten en naar het hotel. Toen zag ik op mijjn horloge dat we 16 km hadden gelopen. En dat op onze lichtgewicht schoenen. Morgen op om half 7 vertrekken wij  met de trein richting Amsterdam.

Wij vonden het leuk om elke dag onze belevenissen aan jullie te vertellen. Het stimuleerde ons om foto's te maken om te laten zien wat wij onderweg tegen kwamen. Bedankt voor de leuke reacties. Waar onze volgende fietsvakantie naar toe gaat dat weten wij nog niet. Als we weer gaan dan nemen we jullie weer mee achterop!