Dag 23: Puenta la Reina - Navarette 84 km

12 september 2017 - Navarrete, Spanje

Vanmorgen gestart met een goed ontbijt in het hotel. Koffie, jus de orange en een dubbel broodje met ei en aardappels erin verwerkt. Mieke kon het tweede broodje zelfs niet op! Voor vertrek stond er een hele rij met reizigers/pelgrims voor de deur van de bakker ( zie foto). Vanaf de start gelijk een klim van 3 km en daarna de eerste twee uren een parcours van continu klimmen en afdalen, maar toch wel voornamelijk klimmen.  Na anderhalf een koffie stop in het stadje Estella. Wat ons opviel dat voornamelijk vrouwen in  de coffieshops in spanje zitten. Hierna met circa 22 graden, in de middag werd het nog warmer, de rit voorgezet. Na de lunch ging de weg opnieuw flink omhoog. Mieke heeft wat foto's genomen van het landschap. Rond 16.00 kwamen we in Navarette aan. Echter de slaapplaats konden wij niet vinden. Mieke heeft het nog eens gevraagd aan de ouderen uit deze plaats, echter we konden de juiste weg niet vinden! We zagen toen een jonge vrouw en zij ging als gids met haar auto vooruit naar onze slaapplaats. Een soort klein duimpje maar nu een jonge vrouw in de auto die ons de weg wees. Bij de slaapplaats aangekomen, dit keer een goedkoper hostel, bleek dat onze reservering via booking. com niet doorgekomen was. De man vertelde dat alles vol was. Wij lieten de reservering zien en na veel gepraat kregen wij een kamer voor ons tweeen. Een kamer voor 10 personen, 5 stapelplaatsen op een rij, waar wij vanavond mogen rusten. Toch wat meer privacy en geen luxe maar een lange zaal met 5 bedden. Zodadelijk gaan we nog wat eten in Navarette en de kerk, uit de 16de eeuw,  schijnt van binnen heel mooi te zijn. Of hij vanavond open is weten wij niet, we zullen het zien. Hier is het nu een fijne 25 graden +, in Nederland schijn nu een code oranje af te geven te zijn voor de eerste voorjaarsstorm. Dan heb ik toch liever in weer in Spanje.

1. Wilma en Frank Gijzen:
    12 september 2017
    Ha die Mieke en Kees, heerlijk die temperatuur bij jullie! In Nederland is het inderdaad onrustig ( windhoos in Hoogkarspel) maar we zitten zojuist in het najaar, dus de eerste voorjaarsstorm laat nog wel een tijdje op zich wachten :) Nogmaals petje af voor jullie grote uitdaging en heel bijzonder om dat allemaal mee te mogen maken. Geniet ervan samen. Groetjes vanuit een stormachtig Hoogkarspel, Wilma en Frank.