Troyes - Auxerre 92 km

26 augustus 2017 - Auxerre, Frankrijk

Vandaag stond de rit naar Auxerre op het programma. Toch nog ruim 90 km maar dan hebben we zondag, dan gaan we naar de Fransicanen in Vezelay, een korte rit van 50 kilometer. Na een goed ontbijt moesten we eerst door de stad Troyes fietsen. Mieke heeft in de kathedraal St Pierre een 2de stempel gehaald. Wel waren we wat meer tijd om de route goed te volgen door Troyes. Troyes is een mooie stad, een aanrader om eens naar toe te gaan. Mieke liet weten wat minder sterke benen vandaag te hebben. Dat mag na gisteren, waar ze liet zien dat 155 km haar niet deerde! De eerste 50 km was iets boeiender qua landschap dan gisteren. De graansilo's kom je meerdere keren tegen onderweg. Echter mensen leven er volgens mij in deze streek niet. Rond 12.00 uur op een bankje bij een viswatertje onze zoete broodjes en banaan gegeten. Kort hierna kwamen we in het oude plaatsje Ervy-le-Chatel aan, hier hebben we koffie gedronken. De termometer gaf intussen ruim 30 graden aan. Flink zweten dus!  Na deze stop nog 30 km voor de boeg met nog een aantal klimmentjes. De warmte maakt het fietsen met volle bepakking wel zwaarder, maar alles beter dan regen! We mogen echt niet klagen, al zes dagen prima fiets weer. Onderweg nog een laatste broodje gegeten en de voetjes even kort in het water gehouden. ( zie de foto van Mieke). Hierna gingen we richtigng Auxerre, voor de voetbal liefhebbers de club waar Stanley Mezzo die bekende blunder maakte. Vanaf de route waar wij Auxerre naderde zag je de stad in volle glorie schitteren. Net of je in een vliegtuig de stad tegemoet vloog. Na 92 km het hotel gevonden, lekker gedoucht en de stad in gegaan. Een tweede stempel weten te bemachtigen bij de St.Etienne Kathedraal. Nu zit ik aan een lekker biertje, een halve litter- men had net kleiner, en straks eten we buiten op het binnnepleinttje bij het hotel. Morgen gaan we naar Vezelay en proberen daar te overnachten bj de Fransicanen. Het lijkt mij een nieuwe ervaring.  We voegen wat foto s toe van het routeboekje en onze stempelkaarten, om een indruk te geven .O ja, Koos en Pe gefeliciteerd met jullie verjaardag, maak er een mooi feest van. En voor de vrienden uit Westwoud, een fijne kermis gewenst!

1. Gerrit:
    26 augustus 2017
    Mooie verhalen Kees en Mieke! En wat lees ik nu.... Kees aan een biertje, en dan gelijk een halve liter! Het moet niet gekker worden...
  2. Mieke:
    26 augustus 2017
    Hoi Gerrit, je zweet tijdens het fietsen enorm! Ik wilde een tapbiertje bij ons hotel en men had alleen laffer van 0,5 liter. Nu gaan we zo dadelijk onder de wolmmon eennnrchte Franse hotel kamer. Nog niet op stap met Sil.
  3. Willy Schoon:
    26 augustus 2017
    mooi verslag. Verstandig als jullie het wat rustiger aan doen. Misschien teveel voor je benen, Mieke? Verg niet teveel van jullie krachten! Hopelijk komt het niet te prekerig over, maar ik bedoel het goed. Zou jammer zijn, als jullie overbelast raken.
    Lieve groet, Willy
  4. Ina:
    27 augustus 2017
    Lekker om te lezen met mooie foto's erbij! Veel succes en plezier weer! Ik consumeer de nieuwe verhalen graag :)
  5. Corrie & Ton van der Meer:
    27 augustus 2017
    Jeetje luitjes petje af voor jullie doorzettingsvermogen. Leuk om jullie verslagen te lezen. Veel plezier nog de komende tijd. Gr. Ons