Van Maastricht naar Jalhay 78 km

22 augustus 2017 - Hoogkarspel, Nederland

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de reacties de we van jullie hebben ontvangen. Gister hadden we een hele slechte internet verbinding dus baalde ik er nog meer van dat ik geen verslag kon maken.

Vanmorgen ging om 5.00 uur de wekker. We namen de trein van 6.05 uur naar Maastricht. Anja zwaaide ons uit. Ze moest eerst nog even wat koopjes opdoen op de lappendag voordat ze ging werken. Om half 10 waren in Maastricht  en een klein half uurtje later stapten we op de fiets richting Aken. Wat bleek onze fiets naviagatie deed het niet. Wat nu. We hebben alles zo goed voorbereid. Toch maar starten en volgens onze gids de route volgen. Een paar km na Maastricht kregen we al de Bemelerberg voor onze kiezen wat ons niet tegen viel. Aangekomen in Gulpen hadden we trek in een kop koffie met Limburgse Vlaai. We hadden onze fiets nog niet neergezet of er kwam een oude man naar ons toe die wat onze bestemming was. We vertelden van onze plannen. Met tranen in zijn ogen vertelde hij dat hij dit ook ooit had willen doen en nu kon hij het niet meer, na 2 hersenbloedingen. Toch maar afscheid genomen en koffie gedronken met een grote punt vlaai. Hier kunnen we wel een aantal kilometers op fietsen. Aangekomen in Aken bij de Jacobskerk, waar het officiele startpunt van onze route is hebben we nog even een foto van Jacob gemaakt en wilden we in het Jacobshuis naast de kerk onze eerste stempel halen. We zijn lid geworden van het Jacobsgenootschap omdat je dan vaak makkelijke slaapplaats kunt krijgen en daar komt bij dat je stempels kan verzamelen om in Santiago een oorkonde te ontvangen, voor mij is dit bijzaak, Kees vind het leuk om de stempels te verzamelen. Helaas voor hem, het Jabobshuis is dicht in Augustus. Zij zijn ook op vakantie. We laten Aken voor wat het is en gaan weer verder. Een aantal stevige klimmen. Al snel waren we in Belgie door vele kleine verlaten dorpjes en bossen gefietst. De route was soms zoeken. Gelukkig zijn we niet verkeerd gegaan en kwamen bij ons Hotel aan wat er verlaten bij stond. Het leek wel of wij de enige gasten waren. Je kon er eten en dat stond mij wel aan, er was niet veel in de omgeving. Daar zaten we in het restaurant met zijn tweeeen. Het eten goed en er exclusief. Daarna nog even tv gekeken naar Hockey Belgie - Nederland. Om half 10 hielden we het voor gezien Want om half 8 staat morgen het ontbijt voor ons klaar.

1. Dirk:
    22 augustus 2017
    het begin ziet er veel belovend uit; goed weer en leuke contacten. goeie reis verder.!
  2. Hetty en Rob:
    22 augustus 2017
    Hi Kees en Mieke, zo, de kop is eraf. Mooi dat we jullie reis zo kunnen volgen. Jammer voor Kees dat Jacob niet thuis was. Ze kunnen dat beeld toch een stempel in zijn hand drukken? Stempelkussentje erbij en klaar. Maar ja, jullie moeten het toch zelf doen. Mieke, je hebt je hielen nog niet gelicht of het nieuws stroomt binnen. We houden je op de hoogte als er iets te melden valt. Goeie reis morgen geniet samen.
  3. Mieke:
    22 augustus 2017
    Kees leert zo met teleurstellingen om te gaan. Ik word nu wel nieuwsgierig.
  4. Willy Schoon:
    Hartelijk dank, Mieke en Kees, voor jullie mooi verslag. Ook al ervaring met de
    eerste reisteleurstellingen. Dat hoort er blijkbaar bij. Toch zijn jullie daar goed doorgekomen. Leuk zo'n oude man te ontmoeten. Er zullen nog wel meer leuke ontmoetingen volgen. Veel goeds en lieve groet, Willy