Dag 5. Naar Troyes 153 km

25 augustus 2017 - Troyes, Frankrijk

Gister ben ik vergeten om de afstand te vermelden. Van Kees moet ik daar als eerste mee beginnen, dus doe ik dat. We hebben 78 km gefietst.

Vanmorgen stond er een goed verzorgd ontbijt  voor ons klaar met alles erop en er aan. In de ontbijtruimte hingen veel vakantie foto's  aan de muur, dus heb je wel gespreksstof. Daarna zijn we nog even naar de buurtsuper geweest,  het was weer niet veel, 2 broodjes gekocht en bananen hadden we nog.  Daarna zijn we vertrokken. De rit was vrij vlak en veel afdalen. We gingen als een speer vooruit.   Omdat er in de gids stond dat er weinig restaurants waren onderweg hebben we ons thermosflesje  weer gevuld met heet water. Maar goed ook, er was echt niets te vinden. Dus toen maar op een bankje een Nescafeetje met een chocolade croissant genomen. We kwamen in een klein dorpje met een grote kerk De Notre Dame, hier is wel een stempel te halen dachten we want  bij de deur staat een beeld van Jacobus. Helaas, weer geen stempel. We hebben nog wel een foto gemaakt en daarna de kerk achter ons gelaten. Vlak voor Chalons-en-Champagne begon het te regenen, we moesten even schuilen onder een boom. Om 12 uur waren we al in Chalons-en-Champagne. Daar hebben uitgebreid geluncht. Dit omdat we in de dorpjes waar we doorheen zouden gaan fietsen niet veel te krijgen is.  We hakken ook nog geen logeeradres, we hebben er heel wat gebeld en ook naar de Tourist information geweest. De komende 50 km is er niets! Er zat dus niets anders op dan doorfietsen. Zo ging Kees na de lunch inkopen doen bij de supermarkt, deze keer een grote supermarkt en ik nog maar weer bellen. Toen hij terugkwam met zijn boodschappen, dacht hij dat ik een grap maakte, het dichtsbijzijnde hotel was 93 km verderop. Hij vind dat ik nog geen echte pelgrim ben omdat ik er niet op vertrouw dat we onderweg wel iets vinden. Het is nu niet anders dus gewoon de knop omzetten en gaan. Het fietste vrij makkelijk en we reden flink door en zelfs de zon kwam weer tevoorschijn. De omgeving was heel erg saai, alleen maar graanvelden en wat akkerbouw. We reden van dorp naar dorp en waar je ook komt, je komt geen mens tegen. Uiteidelijk waren we om 19.15 uur in het hotel. Het is een soort van der Valk hotel. We voelden ons bij aankomst na 153 km nog vrij fit, hoewel nu mijn benen wel vermoeid aanvoelen.  Gedoucht en onze broodjes opgegeten. Morgen gaan we het zeker rustiger aandoen.

1. Paulien Thomas:
    25 augustus 2017
    153 km op de fiets. Wie doet dat? Wat een fietsers. Jullie gaan goed en zijn al een eind op weg.
    Lees nu net jullie verslag op ons vakantieadres, heel leuk om jullie zo te volgen. Succes en veel plezier!
  2. Willy Schoon:
    25 augustus 2017
    Wat fietsen jullie toch veel! Geen wonder, Mieke, dat je vermoeide benen krijgt.
    Maar gelukkig hebben jullie doorzettingsvermogen. Toch wel spannend, al die onverwachte dingen. Als ik nog jong was, zou ik jullie die reis willen nadoen.
    Veel plezier en ook sterkte met de tegenvallers. Hartelijke groet, Willy
  3. Corrie & Ton van der Meer:
    25 augustus 2017
    Jeetje wat super. Jullie gaan als n speer. Nog veel fijne fietsdagen en geniet. Gr. Ons
  4. Mieke:
    26 augustus 2017
    Hoi Corrie, het was dus Mieke haar beslissing om na 60 km er nog ruim 90 km aan te plakken. Daar had zij een slaapplaats geregeld. Vandaag een makkie van een kleine 90 km naar Auxerre. Zondag willen we proberen bij de Franciscanen in Vezelay te verblijven. Gr. Kees
  5. Anneke Sikkink:
    26 augustus 2017
    Jeetje Mieke en Kees, wat zijn jullie goed bezig! Ik doe het jullie niet na. Leuk om te lezen (terwijl ik lekker in mijn luie stoel zit ;-))
  6. Mieke:
    26 augustus 2017
    Ga jij maar lekker zitten. Wij fietsen wel. We zitten nu in de binnentuin van het hotel in Auxerre. morgen stappen we weer vrolijk op de fiets.