Dag 3, naar Najera, 80 km

16 september 2019 - Nájera, Spanje

Vanmorgen waren we al vroeg wakker. Ontbijten doe je hier niet in het hotel, maar bij een soort koffie / ontbijtzaak voor pelgrims. Op het plein bij ons hotel konden we ontbijten. We waren er al om 7.45 uur. Om half 9 op de fiets en direct was het weer klimmen. Maar we kregen wel hele mooie afdalingen waarbij je met gemak 50 km haalde. Het is hier, met uitzondering van de steden erg rustig, je ziet bijna geen auto's, dus dan kun je vaart maken. We zien onderweg in deze omgeving erg veel druivenranken. Rond 12 uur kwamen we in Logrono aan. Kees heeft daar in de kathedraal onze eerste pelgrims stempel gehaald. Toen hij in de kerk was en ik bij de fietsen stond te wachten, werd ik aangesproken door een amerikaan, hij reed op een mountainbike dezelfde route als de wandelaars. Daarna hebben we koffie gedronken. Dit was de stad waar we 2 jaar geleden op de bus naar Burgos stapten. Hierna nog 12 km flink moeten fietsen over het wandelpad en toen kwamen we in Navarette aan waar we toen zijn gestopt. Vanaf nu is de weg nieuw voor ons en was het behoorlijk klimmen. De laatste kilometers kregen we kado alleen maar afdalen. Onderweg kwamen we een groep van 8 oudere franse fietsers tegen, zij fietsen niet de camino maar een wijnroute. Rond half 4 in het hotel. De mevrouw vertelde ons dat er vanavond een festival op 100m. van het hotel is. We kijken uit op de kerktoren met een ooievaarsnest. We hebben ook een balkon en ik ben aan het wassen gegaan. De fietsbroeken hangen nu lekker te drogen. Morgen zijn we van plan, als het lukt, om in een klooster te overnachten. Maar het wordt nog spanend omdat we nog geen contact hebben gekregen. als het lukt staat een rit van ruim 90 km op het programma,

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Emmy Kooiman:
    16 september 2019
    Blij dat het goed met jullie gaat. 90 km dat is niet niks. Hopelijk hebben jullie daarna een goede slaapplaats om te rusten!! Succes morgen.
  2. Paulien en cas.:
    16 september 2019
    Wat een stoere onderneming. Wij nemen ons petje voor jullie af. Sterkte morgen. Maar geniet er ook vooral van. Groeten Cas en Paulien.
  3. Eugenie:
    16 september 2019
    Knap hoor die bergen op fietsen en dan nog zo' n afstand afleggen. Hopelijk gaat het lukken: slapen in een klooster. Dat is toch wel een ervaring hoor. Veel succes morgen
  4. Willy Schoon:
    16 september 2019
    Wat een ervaring doen jullie op!
    Andere mensen ontmoeten; genieten van de natuur en wat je onderweg tegenkomt.
    Maar ja, jullie doen er wel wat voor. Fijn, dat jullie het kunnen.
    Veel goeds en hartelijke groet, Willy
  5. Anne Marie:
    17 september 2019
    Wat een mooie ervaringen doen jullie op.
    Leuk om het op deze manier mee te beleven. Succes met de rit voor vandaag, 90 km, het is niet niks!
  6. Eva:
    17 september 2019
    Respect hoor wat een afstanden:-). Succes weer met de nu nieuwe route voor jullie.