Dag 21: Praag - 7 km- Toerist in Praag

11 september 2021 - Praag, Tsjechië

Vanmorgen rond 8.30 uur naar beneden voor het ontbijtbuffet. En ik moet zeggen het zag er goed uit. Na een paar broodjes, een yoghurtje en wat andere lekkernijen begint de dag goed. Om 9.45 lopend gearriveerd bij de plek voor de fietstour door de stad met een nederlands gids. Het was lekker weer om te fietsen en in het shrtje werd met een groep van 20 man de stad al fietsend verkend. Het was weer voor het eerst een grote groep na de corona want ook hier in Praag zijn beduidend minder toeristen dan andere jaren. Het was een boeiende rit langs o.a.  de Joodes wijk, het kleinste straatje, de oudste brug ( de Karel brug) van Praag, het stadsplein waar elk heel uur de astronomische klok ( een middels eeuws uurwerk) slaat en de apostelen dan even uit een deurtje de voorschijn komen, de John Lennon muur en nog vele andere  interessante plekken. Ook spraken we tijdens de fiets tour een nederlands stel welke aan het mountaine biken was geweest de afgelopen weken in Tsjchie en een nederlandse man die nu in Praag woonachtig was, getrouwd met een Tsjechische en nu met zijn Nederlandse vrienden  ook deze tour reed. Een leuke en ontspannende manier om de hoogtepunten van de stad te ontdekken.

Na de tour zijn we wat gaan eten in de stad en hebben we de supermarkt ontdekt. Ook nu staat de supermarkt ook weer op loopafstand van ons hotel. Vanuit het hotel kunnen we goed alles lopend doen en zitten we zo bij het stadsplein, het station of andere leuke plekken.  Om 14.00 uur stonden we net als honderden andere toeristen bij de klok op het stadsplein om te kijken of de apostelen om beurten zich lieten zien. Een schouwpel van hoog uit 45 seconden waar elk uur een grote mensen menigte op af komt, wij dus ook!

Hierna even niets doen op de hotelkamer. op bed zittend, we hebben geen stoelen of tafeltje in de kamer, gekeken naar het EK wielrennen voor dames. Een knappe overwinning voor Ellen van Dijk. Hierna opnieuw de stad in gegaan. Bij een Tsjechisch restaurant goulash met brood gegeten en als voorgerecht iets van een worst  met uien en brood. Toen we de rekening kregen bleek dat het brood bij het voorgerecht apart moest worden betaald en nog iets van servicekosten. We hadden beide het gevoel van we worden hier belazerd. Na betaald te hebben zijn we voor een derde keer vandaag naar het stadplein gegaan. Daar zittend op een bankje mooi mensen gaan kijken en later een ijsje gekocht. Praag is een relaxe stad waar je veel verschilende type mensen ziet lopen. Veel kun je lopend bereiken en nu door de corona ziet het er niet zwart van de mensen. Een ontspannen en gezellige drukte dus. Morgen nog een dag Praag de toerist uithangen. Ahoi ( gedag in Tsjechisch)

1. Emmy Kooiman:
    11 september 2021
    Leuke foto’s weer hoor! Veel plezier morgen weer op jullie laatste dag.🌞☕️🍰🧔🏻🙋‍♀️