Dag 20, Revnice - Praag 35 km. Arrive Praag

10 september 2021 - Praag, Tsjechië

Vanmorgen om 8 uur naar het ontbijt, de meeste mensen waren er al en stonden geduldig te wachten. Een oudere dame. liep met een kruk, was nog druk bezig om het ontbijt buffet klaar te zetten. Wij en de andere gasten wachten geduldig. Na een eenvoudig maar goed ontbijt zijn we voor de laatste keer op de fiets gestapt, maar eerst nog even naar de bakker om voor ons wat lekkers bij de koffie te kopen. De rit ging voorspoedig tot we weer bij een brug kwamen die was afgesloten. Wat nu? Een behulpzame Tjsech, die goed Engels sprak, kwam naar ons toe en  wees ons de weg. Het fietspad was goed en het tempo lag weer hoog. Bij het maken van een scherpe bocht kwamen we weer een slang tegen. Het is maar goed dat we hier niet kamperen. Voordat je het weet zit er 1 in je slaapzak. Ik wilde aan de Moldau koffie drinken met een lekkere koek. Toen ik het zakje open maakte zat er maar 1 in. Ik had 2 verschillende koeken aangewezen, de mevrouw van de bakker had me waarschijnlijk verkeerd begrepen. Een halve koek smaakte net zo lekker.

Op het fietspad langs de Moldau kwamen we veel fietsers en skeelers tegen. Als snel kwamen we in langs de buitenwijken van Praag. Nog een paar kilometer en dan zijn we er. We zagen een brug met uitzicht op de stad. Mooi moment voor een foto met het bewijs dat we er echt zijn. Een voorbijganger gevraagd of hij een foto wilde maken en hij geloofde bijna niet dat we helemaal uit Nederland kwamen. Hij liep weg en kwam weer terug om te vragen of het echt zo was. Nu we toch even stil stonden, even kijken op google maps waar het hotel was en dat was daar om de hoek, 350 meter.  Het was 12 uur, wel wat vroeg. Misschien kunnen we de tassen en fietsen alvast neerzetten. Maar we konden al naar onze kamer. We hadden mazzel. Even douchen en de stad in. We wilden eerst even naar het station om te kijken hoe we maandag moeten fietsen en om even rond te kijken, zodat we niet voor verrassingen komen te staan. Nog even informeren voor de fietsen. We moesten ze reserveren, was niet op de site van de NS stond. Dat nog even gedaan en in de stad een terrasje gepakt, die zijn er genoeg. Daarna even naar het hotel, om nog even met de NS te bellen want in Praag kon de mevrouw niet vanaf Berlijn reserveren. We zouden maandag om 12.30 uur de trein naar Amsterdam nemen.  We wilden graag een bevesting dat onze fietsen vanaf Berlijn mee konden nemen. De meneer kwam met de mededeling dat er geen plek voor de fietsen was in de trein. Wel in de trein van 16.30 uur. We hadden geen keuze en gaan nu met deze trein naar Amsterdam. We komen om 23.00 uur aan en hopen de laatste trein naar huis te nemen. Zo niet dan nemen we een trein naar Hoorn en fietsen we het laatste stukje. Maar dat is een zorg voor later.

Na het telefoontje zijn we Praag weer ingegaan en wat rond gelopen en gegeten bij de Italiaan, waar er veel van zijn. Voor morgenochtend hebben we ook al plannen. We gaan een rondrit van 6 km door Praag maken met Nederlandse Gids. Met welk vervoermiddel durf ik bijna niet te zeggen maar het begint met een F en heeft 5 letters. Van horen zeggen hebben we gehoord dat het erg leuk is. Voor de middag hebben we nog geen plannen. We zien het wel.

1. Emmy Koeman:
    10 september 2021
    Gefeliciteerd met het volbrengen volbrengen van de tocht. 👌Geniet nog maar even van Praag en succes met de treintocht terug. 💐🚲💐🚲
  2. Cas boukens:
    10 september 2021
    Nou genieten geblazen. Het is een prachtige stad. Heel veel plezier en een goeie reis terug.🍻😎
  3. Wilma en Frank Gijzen:
    10 september 2021
    Yeahhhhh….Mieke en Kees….TOPPPPPP…wat goed zeg…wij zijn trots op jullie….lekker genieten in Praag😀👍
  4. Jan e Ria:
    10 september 2021
    Chapeau Kees en Mieke, we hebben elke dag genoten van jullie fiets avonturen, nog even genieten in Praag en een goeie treinreis terug.🚴‍♂️🚴‍♀️🚟
  5. Theo:
    10 september 2021
    Goed gedaan Kees en Mieke, gefeliciteerd, knap hoor. En nu lekker relaxen in Praag.
  6. Yvonne:
    De missie is geslaagd. Top hoor! 👍
    Wat een prestatie . Bedankt voor de leuke verhalen,
  7. Ineke:
    11 september 2021
    Goed gedaan, zo te zien een mooie tocht! Geniet nog lekker in Praag!
  8. Mieke:
    11 september 2021
    Het is inderdaad een mooie tocht en goed te doen. Op elke tocht heb je wat lastige stukken. Maar als je die hebt genomen ben je het alweer vergeten.
  9. Gerrit:
    Klasse hoor!
  10. Hans en Corina:
    11 september 2021
    Da’s was een mooi stukkie fietse. Goed gedaan hoor Mieke en Kees.
    Straks weer lekker aan de bitterballen.
  11. Aad:
    Hoi Kees en Mieke,
    De rit zit erop, klasse hoor daar neem ik mijn pet voor af. We hebben genoten van jullie reisverhalen. Nu nog even relaxen en dan weer terug naar de vertrouwde Lelylaan.
    Tot horens.
  12. Eugenie:
    14 september 2021
    Super prestatie. Gefeliciteerd. Jullie hebben het gehaald. Leuk om jullie op deze manier te volgen.