Dag 19: Rokycany _- Revinice 66 km - via bruggen bijna in Praag

9 september 2021 - Mníšek pod Brdy, Tsjechië

De start was vanmorgen dat we alleen zaten aan het ontbijt in ons hotel. De andere gedekte tafel werd nog niet gebruikt. Om 8.30 uur haalde Mieke de broodjes, bananen en toetjes bij de Lidl. Het parkeerterrein stond vol met auto's en bijna iedereen komt hier met de auto of lopend. Fietsenrekken zijn er niet of er kunnen circa 5 fietsen in bij de supermarkten. Hierna ging de rit in het eerste gedeelte vandaag langs een rivier en bosgebied afgewisseld met landbouwgronden. Ook moesten we vandaag diverse keren een brug over.  Op 1 van die landbouwpaden wat een gedeelte niet te fietsen. Na de koffie reed ik voorop op zo' n pad en hoorde Mieke plotseling roepen. Ik dacht dat ze het diepe gat naast de weg opmerkte maar het  was toch wat anders. Ze zag een slang op het pad. Mieke pakte haar telefoon om een foto te kunnen nemen. Ze was net op tijd want de slang koos het hazepad en verdween snel tussen het struikgewas.

Vanaf 11.00 uur tot het einde van de rit hebben we hele stukken kunnen afdalen op gewone (auo) wegen. Passerend langs plaatsjes en landbouwgebied verliep de rit vandaag snelller dan gedacht. Natuurlijk werden er ook de nodige hoogtemeters gemaakt. Gisteren werden we in het plaatsje waar we onze eigen koffie nuttigden verrast door een dorpsomroeper die via de palen met bovenin de megafoons een boodschap ten gehore bracht, Vandaag ook weer dit systeem van omroepen in de plaatsen gezien waar we doorheen reden.

Net voordat we in Revinice kwamen moesten we pad en een brug langs het spoor nemen. Bij de brug maar even gestopt vanwege de foto en de grote stenen waarop je met de fiets geen ongelukken wil maken. Ons hotel "Grand Hotel" ligt bij het treinsation van Revinice en is een fiestvriendelijk hotel. Zie het bordje op de foto. Echter toen ik de fietsen in de kelder/schuur ging opbergen moest ik via een plank bij de ingang een diepte van 1 meter overbruggen. De plank lag los dus ik had bijna hetzelfde moment van Mathieu van de Poel tijdens de Olympische Spelen. Na ons op de kamer te hebben geinstaleerd zijn we het plaatsje ingetrokken. Op het plaatselijk terras bestelde Mieke een limonda en kreeg een cola. We zagen bij een andere tafel iets wat op chips leek. Dit hebben we besteld en kregen een mandje met warme potatoes (warme vers gebakken chips) Voor de lekkere trek was dit om 16.30 uur een heerlijke traktatie.

Voor morgen staan de laatste 30 a 35 kilometers naar Praag op het programma. Nog een kort ritje en dan een paar dagen de toerist uithangen. Het weer hiervoor is top!

1. Emmy Koeman:
    9 september 2021
    Palen met bovenin een megafoon stammen nog uit de communistische tijd. Je ziet ze ook wel op woningen op de hoek van een straat. Zo werden de mensen op de hoogte gebracht van "belangrijke" zaken. Jullie zijn er bijna 😅. 🎶🎶
  2. Mieke:
    9 september 2021
    Morgen nog een ochtend fietsen en dan zijn we er. Wel vreemd maar ook wel fijn. Een paar dagen de toerist uithangen en maandag met de trein naar huis.
  3. Wilma en Frank Gijzen:
    9 september 2021
    Wanneer haal jij nou een keer de boodschappen Kees?😀👍
    Zonnige foto’s en een mooi hotel.
    Bijzonder om zo kennis te maken met een andere cultuur…iedere keer weer verrast worden.
    Laatste loodjes morgen…hoop voor jullie dat ze licht van gewicht zijn…lekker genieten.
    Heel veel plezier in het mooie Praag…en daarna weer blij en tevreden naar huis.
    Fijne avond en tot morgen👋
  4. Mieke:
    9 september 2021
    Kees bewaakt de fietsen. Vandaag had hij kritiek op de broodjes. Ik zei dan ga jij maar een keer de boodschappen doen....
  5. Silvia Slagter:
    9 september 2021
    Succes met de laatste kilometers Kees en Mieke!
  6. Wilma en Frank Gijzen:
    9 september 2021
    Helder Miek…de fietsen moeten bewaakt worden…maar zodra jullie thuis zijn, haalt Kees speciaal voor jou de lekkerste broodjes bij de warme bakker…om het goed te maken😅👍
  7. Ina:
    9 september 2021
    Nog steeds vreemd om blauwe luchten op jullie foto's te zien ;) Mooie tocht, mooie verhalen.
    Geniet van de laatste kilometers en niet vergeten om dat ook van Praag te doen hè :)
  8. Theo:
    9 september 2021
    Bijna op de plaats van bestemming. Wat zal het straks vreemd zijn om niet meer te hoeven fietsen en s morgens naar de supermarkt te gaan. Geniet nog even van het mooie Tsjechië / Praag!