Het begint al goed. Afzien!

14 september 2019 - Pamplona, Spanje

Halo allemaal, we waren nog niet vertrokken maar kregen al veel reacties. Geweldig!  Vrijdagochtend stapten we om 10.45 uur op de bus. We waren de enige mensen die in Amsterdam instapten, maar in Utrecht kwamen we nog 5 mensen bij. We hadden alle ruimte. De fietsen gingen daarom ook in de bus. Een paar stoelen eruit en 7 fietsen erin. Iedereen had een ander einddoel. Wij waren de enige Santiago gangers. De bus was prima, alleen het slapen was een ramp. We hebben de hele nacht geen oog dicht gedaan en dan moet je de volgend dag fietsen. De reis verliep voorspoedig, je kunt wel zeggen heel voorspoedig. We waren vanmorgen al om half 6 op onze bestemming. De bus vertrok. En daar sta je dan in het donker. Even opfrissen was er vanmorgen niet bij.  De bakker was om 6 uur open en daar hebben we met 2 andere mensen uit de bus op straat  koffie gedronken. We zagen verschillende wandelaar vertrekken. Toen het licht werd, om half 8, hebben we ons verkleed en zijn we op pad gegaan. Het was lekker weer dus de dag kan niet meer stuk.

Het dorpje St.Pied de Port ligt letterlijk aan de voet van de Pyreneen, het was direct klimmen. Maar eerst nog even de juiste route in de navigatie zoeken. Dat is altijd weer een dingetje, uiteindelijk werd het half 9 dat we op de fiets zaten. Als je eenmaal je spoor in de navigatie hebt gevonden, hoef je nergens meer op te letten. Toen we die gevonden hadden fietsten we naar boven. Dat viel niet mee. De vorige keer hadden we er al 3 weken op zitten en waren we in een supervorm. Nu viel het bij ons beiden heel zwaar. We zijn ieder op ons eigen tempo naar boven gegaan. In het eerste Spaanse dorpje koffie gedronken en toen verder gegaan. Onderweg haalde een Nederlandse man ons in. Aan de top stond hij samen met een Belg ons op te wachten. En daarna zijn we naar het klooster van Roncavalles geweest. Hier slapen elke nacht ongeveer 200 pelgrims. Het werd steeds warmer,  in de klim had ik er niet zoveel last van omdat er veel schaduw was. Later op de dag werd het bloed heet. We wilden naar nu, in tegenstelling tot 2 jaar geleden naar Pamplona fietsen (een route variant) en dat viel niet mee. Klimmetjes waar je normaal je hand niet voor omdraait waren nu erg zwaar, daarbij was het 30 graden en weinig schaduw. We hadden het helemaal gehad en we zijn moe. Om half 4 waren we in Pamplona en een hotel gezocht. We doen vannacht luxe. De benen moeten rust hebben. Morgen gaan we de Camino weer vervolgen.

1. Paulien en cas.:
    14 september 2019
    Dat was dus pittig. Hopelijk gaat het morgen weer een beetje beter. Heel veel succes, en veel plezier
  2. Ashley:
    Veel plezier 😃!!
  3. Hetty en Rob:
    14 september 2019
    Hi Mieke en Kees, nou weet je gelijk weer wat je hier kwam doen. Maar begrijpelijk dat je moet wennen en de warmte maakt je snel moe. Lekker uitrusten, dus. Succes morgen!
  4. Mieke:
    14 september 2019
    Morgen gaan we een korte route fietsen en weinig klimmen. Vanavond op tijd naar bed en dan zijn we morgen weer fris. Groetjes mieke
  5. RobEttema:
    14 september 2019
    Gun jezelf de tijd om te acclimatiseren. Duurt gewoon een week althans dat was bij onze reis naar Rome. En vooral niet op het heetst van de dag fietsen gewoon siësta houden.
    Vergeet vooral niet te genieten. Ben wel een beetje jaloers.
  6. Emmy Kooiman:
    14 september 2019
    Ja, jullie zouden wel weer even moeten wennen. Met zo'n hitte fietsen lijkt me geen pretje. Maar weer voorzichtig opbouwen! Succes weer morgen.
  7. Willy Schoon:
    14 september 2019
    Je zou haast meelij met jullie krijgen: al dat beklim en in die warmte. Maar na die moeilijkheden zal je hopelijk vreugde beleven aan wat je onderweg allemaal ziet en beleeft. Zal waarschijnlijk gebeuren als je ook voldoende rustpauzes inlast.
    Veel plezier en hartelijke groet.
  8. Yvonne:
    15 september 2019
    Af en toe is het dus flink afzien. Maar ja, jullie zijn ook weer twee jaar ouder hè .😉
    Veel succes verder.
  9. Ina:
    15 september 2019
    Starten met een klimrit lijkt mij ook niet ideaal, maar je komt er wel weer gelijk lekker in ;) En lezers houden van afzien 😄
  10. Anja Wagenaar Heilig:
    15 september 2019
    Ik vind het een hele prestatie!!
    Wat een doorzettingsvermogen!
    Veel succes.😀😘🌞👍
  11. Mirjam:
    15 september 2019
    Hey Mieke, wat geweldig dat jullie het weer hebben opgepakt!
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Zet hem op kanjers!