Dag 15 van Rocamadour naar Cahors 65 km (daadwerkelijk 70 km gefietst)

4 september 2017 - Cahors, Frankrijk

De wekker ging weer vroeg vanmorgen, de fietskleding aan. Eerst nog even een foto van het hotel maken, wat zo langzamerhand een gewoonte is geworden om van iedere overnachtings plek een foto te maken en dan naar de ontbijtzaal. Een redelijk goed ontbijt voor franse begrippen. De fietsen op gehaald, de tassen erop en de eerste klim van vandaag kan beginnen. Het was inderdaad hoog Ineke, je keek direct de diepte in. De etappe van vandaag was iets korter omdat de eerst 30 km alleen maar klimmen was. We kwamen een Canadese wandelaar tegen, over 10 weken wil hij Santiago halen. Afscheid genomen met de woorden Bon Camino en weer verder klimmen. De koffiestop na 20 km in een klein dorpje. Op de deur hing een poster met President Marcon erop, Kees wilde graag met hem op de foto, als bewijs dat we in Frankrijk zitten. Na de laaste klim sprak een Nederlands echtpaar ons aan, toen we een bakker zochten. Ook weer een praatje gemaakt, Kees praatte honderuit. Maar dat kennen we van hem. We gingen verder maar eerst naar de door hun geadviseerde supermarkt. Daarna werden we getrakteerd op een afdaling van 30 km! Aan het einde hebben we onze broodjes opgegeten in het plaatsje Vers waar rivier de Lot begint. Daarna weer even klimmen. De rivier ver beneden ons in de diepte. We reden op een smal weggetje en als er een auto langs reed dan werd je bijna de berm ingereden. Uitkijken dus. Uiteindelijk kwamen we in Cahors aan. Wat een drukte daar. Auto rijden hard en komen van alle kanten aan rijden en dan rijden wij op onbekend terrein op een fiets. Dat is aan mij niet besteed. Er komt nog bij dat we nu een hotel hadden wat niet op de route lag dus we moesten ook nog eens zoeken. Truus heeft ons er wel heen gebracht maar toch.....om half 4 kwamen we bij het hotel aan. De fietsen konden in de garage, die met een hangslot op slot ging, wat we ook deden het slot ging niet dicht. Ik had het helemaal gehad en nu dit nog. Uiteindelijk kregen we het voor elkaar en konden we naar de kamer. Even douchen en een kopje koffie / thee. Om half 6 gingen we lopend naar het centrum om te eten. Ook hier hadden ze de vaart erin en waren we binnen 3 kwartier weer helemaal vol. De wandeling weer terug en nu mooi zitten en op tijd naar bed want morgen wordt best wel een lange tocht, volgens Kees. Het lijkt wel of ik hem mee heb genomen als Personal Coach. Hij zoekt van te voren alles uit. De gids wordt helemaal uitgepluisd, waar kunnen we het beste overnachten, is het een leuk plaatsje, hoeveel kilometers ivm klimmen, of er eetgelegenheid is en ik hoef helemaal niets te doen. Alleen fietsen en de was.

1. Willy Schoon:
    4 september 2017
    Weer heel wat afgefietst vandaag. Jullie hebben de taken wel mooi verdeeld.
    Een Coach is wel fijn, maar het is toch geen personal coach; alleen voor jou, Mieke?
    Het mooist lijkt me, dat jullie met elkaar op stap gaan en er dus voor elkaar zijn.
    Maar dat Personal is waarschijnli9jk een grapje van je.
    Hartelijke groet en veel succes weer, Willy
  2. Wilma en Frank Gijzen:
    5 september 2017
    Ha die Mieke en Kees, petje af voor al die kilometers die jullie inmiddels hebben gefietst. Een ervaring om nooit meer te vergeten. Blijf genieten van dit avontuur en pas goed op jezelf en elkaar. Groetjes en tot ziens, Frank en Wilma.