Dag 10: Van St. Armand Montrond naar Crozant 106 km

31 augustus 2017 - Crozant, Frankrijk

Na een lekker ontbijtje bij het Nederlandse echtpaar vertrokken wij om 8.30 uur voor de volgende rit. Het plan was voor vandaag Crozant te bereiken, volgens de website een leuk plaatsje + hotelletje. Rond 10.15 koffie gedronken, toepasselijk was dat op de tafeltjes buiten er een schelp om de tafels lag. Na de koffie begon de lucht al wat meer te betrekken.  Onderweg kwamen we en wandelaar tegen. Hij was eind juli uit Vessem vertrokken en wil eind oktober Santiago de Compestela bereiken. De lunch, een sandwich fromage , yohurtjes en de bananen aten we  in het plaatsje La Chatre. Net gestart met de Lunch moesten we een plekje onder een afdak zoeken. Met de regenjassen aan vertrokken we voor de  volgende 50 kilometers. In Sarzay een foto van een burcht gemaakt, dat doet denken aan de tv serie Floris. De regenpakken konden gelukkig weer snel uit. We hadden na de lunch steeds zuidweste wind tegen en de weg bleef hoofdzakelijk stijgen. Kortom een zware middag. Als toetje de laatste kilometers nog een klim van 8 a 10%. In Crozant gekomen bleek deze crozant minder lekker te zijn! Het hotel wat we op het oog hadden bleek gesloten te zijn en ook alle andere chabre d hotes waren gesloten of gewoon niet aanwezig. Mieke kon gelukkig de gemeente Gite regelen waar we verbleven met 2 anderen Franse pelgrim gangers.  Twee wandelaars die beide niet of gebrekkig Engels spraken. Communiceren bleek  dus  moeilijk! In Crozant bleken ook de 2 restaurants  gesloten te zijn. De plaatselijke  super was ónze  redding.  Hier macaroni, een pot saus gekocht  en yohurtjes. Na ons diner nog even  kort  in het plaatsje gekeken.  Het begon  nu echt te plenzen daarom weg snel  richting de gite. De vrouwelijke wandelaars lag al te slapen. De manlijke wandelaar kwam gelijk met ons aan. We roken dat hij nodig aan een douchtbeurt toe was, maar hij vond het blijkbaar niet nodig. Gelukkig lag hij een eind bij ons vandaan. Na 1 koppie nescafe gingen wij ook al om 21.15 uur plat. Er was niks te beleven Morgen weer een dag voor de boeg.

1. Gerrit:
    31 augustus 2017
    Gisteren zo'n 50 mm regen gevallen in Hoogkarspel! Vanavond nog Frankrijk - Nederland kijken?
  2. Mieke:
    31 augustus 2017
    Hoi Gerrit, vandaag hebben we weer Wi-Fi en een echt hotel. Gisteren in de gemeente Gite geslapen waar alleen het hoofdzakelijk is. Een bed, douche, toilet en pannen om te koken. Zo direct eerst eten en dan voetbal kijken.
  3. Hetty en Rob:
    31 augustus 2017
    Ik zie tuckies!! Zo lekker Hollands.
    Hebben jullie ook nog plaats voor een rustdag? Straks de Pyreneeën over wordt nog een hele kluif. Gelukkig hebben jullie voldoende tijd. Is Gerrit degene die ik ken als Gerard?
  4. Mieke:
    31 augustus 2017
    Hetty, wij waren van plan om vandaag een rustdag te nemen. We hadden gelezen dat er een kloof is in crozant en een aantal hotels. Maar we kwamen in een pelgrimgite terecht waar we niet nog een dag wilden blijven er was ook in het dorp weinig vertier. Nu willen we in Rocamadour een rustdag plannen over 2 dagen. Ja, die Gerrit ken jij als Gerard van de Rabobank.